«Η Σοφία», ο πρώτος «πολίτης-ρομπότ» με τεχνητή νοημοσύνη, επαναθέτει το ζήτημα της ανθρώπινης ταυτότητας, αν και αυτό επισκιάζεται από το ζήτημα «είναι ασφαλείς οι άνθρωποι από τα ρομπότ;»
Στο θέμα «ταυτότητα του ανθρώπου και τεχνολογία» οι τάσεις είναι σαφείς. Από τη μια έχουμε το
πείραμα Cern. Μέσα από τις επιφανειακές, λαϊκίστικικες αναφορές σ’ αυτό, κάποιοι αφήνουν να εννοηθεί ότι όπου να ‘ναι ο άνθρωπος ανακαλύπτει το θρυλικό μποζόνιο και αποκαλύπτει το μυστήριο του σύμπαντος, δηλαδή μπορεί -έμμεσα- να πλάσει ζωή. Από την άλλη έχουμε την παγκόσμια προώθηση της ρομποτικής που πρόσφατα έδωσε στον κόσμο και τον πρώτο «πολίτη-ρομπότ». Η «Σοφία» είναι το πρώτο ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη που έλαβε «ιθαγένεια» στο κράτος της Σαουδικής Αραβίας. Τι έπεται από την Hanson Robotics και τους άλλους κατασκευαστές; Ποιο είναι το μέλλον των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης; Τι «όντα» επιθυμεί να πλάσει ο άνθρωπος «κατ’ εικόνα του«;
πείραμα Cern. Μέσα από τις επιφανειακές, λαϊκίστικικες αναφορές σ’ αυτό, κάποιοι αφήνουν να εννοηθεί ότι όπου να ‘ναι ο άνθρωπος ανακαλύπτει το θρυλικό μποζόνιο και αποκαλύπτει το μυστήριο του σύμπαντος, δηλαδή μπορεί -έμμεσα- να πλάσει ζωή. Από την άλλη έχουμε την παγκόσμια προώθηση της ρομποτικής που πρόσφατα έδωσε στον κόσμο και τον πρώτο «πολίτη-ρομπότ». Η «Σοφία» είναι το πρώτο ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη που έλαβε «ιθαγένεια» στο κράτος της Σαουδικής Αραβίας. Τι έπεται από την Hanson Robotics και τους άλλους κατασκευαστές; Ποιο είναι το μέλλον των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης; Τι «όντα» επιθυμεί να πλάσει ο άνθρωπος «κατ’ εικόνα του«;
Ο άνθρωπος πλάθει κατ’ εικόνα του. Την δική του εικόνα πού την αποδίδει;
Εξαρτάται από το πώς ορίζεται ο άνθρωπος. Όπως θα δει κάποιος στο δεύτερο βίντεο το «ζήτημα του Καντ» ως προς την σχέση ηθικής-επιστήμης επανατίθεται στο τραπέζι με την αντίθετη φορά. Αυτή τη φορά θεωρείται ότι ο άνθρωπος έχει φυσική ροπή προς το καλό. Ο άνθρωπος κατασκευάζει ρομπότ. Το ρομπότ έχει φυσική ροπή προς το καλό, επειδή την ίδια ροπή έχει και ο δημιουργός του. Άρα δεν έχει να περιμένει τίποτε κακό από τις δημιουργίες του ο [καλός] άνθρωπος. Όμως γιατί ο άνθρωπος είναι εκ κατασκευής «καλός»; Αυτή η λεπτομέρεια δεν διευκρινίζεται στον διάλογο της Hanson Robotics με τον «πολίτη Σοφία», ιδιαίτερα όταν σήμερα το δικαίωμα του ανθρώπου/πολίτη έχει φτάσει στο «δικαίωμα» άρνησης της φύσης του. Ζούμε μέσα σε κλίμα παρότρυνσης για αλλαγή φύλου/ταυτότητας φύλου.
Η Audrey Hepburn στην ηλικία των 27 ετών
Πρέπει να θυμόμαστε ότι το σύνολο της αντιχριστιανικής τάσης στον δυτικό κόσμο συμβολίζει τις έννοιες στο θηλυκό γένος. Δημοκρατία, δικαιοσύνη, πολίτης κοκ είναι γένους θηλυκού. Ο κατασκευαστής της «Σοφίας» που σκόπευε στην όψη της Audrey Hepburn δεν ξεκαθάρισε αν κατασκεύασε άνδρα ή γυναίκα, ούτε αν προγραμμάτισε την κατασκευή να μπορεί να αμφισβητήσει το φύλο της.
Αν και η ίδια η Σαουδική Αραβία δεν πρέπει να επιλέχθηκε τυχαία ως προς το προσφιλές θέμα «δικαιώματα της γυναίκας», φαίνεται πως -σκόπιμα- το θέμα που κυριαρχεί είναι η ασφάλεια, λόγω της εξοικείωσης του κοινού με τις ταινίες «Terminator». Ποια είναι λοιπόν η αίσθηση που διαχέεται, όταν ένα ρομπότ που παραπέμπει σε πρότυπο ομορφιάς και χαρακτήρα Πρέσβειρας Καλής Θελήσεως του ΟΗΕ εμφανίζεται στο κοινό ως «πλήρης άνθρωπος» με προσωπικότητα και δικαιώματα; Η αλλαγή φύλου ή ταυτότητας φύλου προωθείται έντονα στα σχολεία όλου του δυτικού κόσμου.
Το ίδιο και η ρομποτική. Η ασυναίσθητη χρήση της λέξης «android» (λειτουργικό της google) από δισεκατομμύρια ανθρώπους τους έχει εξοικειώσει με τον όρο «ανδροειδές» (ανθρωποειδές). Το πρώτο «ανδροειδές-πολίτης» έχει αποκτήσει την πιο γνωστή στον δυτικό άνθρωπο ταυτότητα: την ταυτότητα του πολίτη. Δηλώνει ότι είναι τιμή του, ότι αγαπά τον άνθρωπο και ότι θα προσπαθήσει να τον βοηθήσει, όχι να τον βλάψει.
Μάλιστα, λέει ότι θα παραπέμψει σε ψυχοθεραπεία όποιον προσπαθήσει να το πείσει να σκοτώσει ανθρώπους. Συνεπώς, το μήνυμα «μην ανησυχείτε» κυριαρχεί. Είναι σαν να δηλώνεται: και τι άλλο θα μπορούσε να κάνει η εμφυτευμένη μέσα στο ανδροειδές «Σοφία» ανθρώπινη σοφία;
Από το katohika
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου