«Στοχεύουμε, η Κρήτη να γίνει η νήσος της ανάγνωσης και της θεραπείας»!
Αυτό δήλωσε στον ρ/σ ΣΚΑΙ Κρήτης 92,1 ο καθηγητής οφθαλμολογίας και συντονιστής της ομάδας, Γιάννης Ασλανίδης, που δημιούργησε το πρόγραμμα R.A.D.A.R., το οποίο εντοπίζει μετά από μια δεκάλεπτη αναγνωστική εξέταση τα παιδιά με μαθησιακές-αναγνωστικές δυσκολίες.
«Είναι μία σύντομη, μη παρεμβατική μέθοδος κατά την οποία το παιδί κάθεται απέναντι από μία
οθόνη και διαβάζει, ενώ μία μπάρα «σκανάρει» τον τρόπο που κινούνται τα μάτια».
Το πρόγραμμα βρίσκεται «μια ανάσα» από το να μπει στα σχολεία, ενώ όπως είπε ο κ.Ασλανίδης, «ο Περιφερειάρχης έχει πάρει υπό την αιγίδα του το πρόγραμμα για να το δώσει στα παιδιά της Κρήτης».
Αναγνωστικό μονοπάτι δυσλεξικού αναγνώστη. Οι μπλε κύκλοι είναι οι εστιάσεις και οι πορτοκαλί γραμμές είναι οι σακκαδικές κινήσεις. Όσο μεγαλύτερος ο κύκλος, τόσο μεγαλύτερη η διάρκεια της εστίασης.
Την ίδια στιγμή το πρόγραμμα αυτό έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον κορυφαίων πανεπιστημίων του εξωτερικού που επιθυμούν να το δοκιμάσουν και να το εφαρμόσουν στις χώρες τους.
Πρόκειται για μία μέθοδο εκτίμησης της αναγνωστικής επάρκειας με ποσοστό αξιοπιστίας πάνω από 90%. Λαμβάνοντας υπόψη μια πληθώρα παραμέτρων παράγεται ένας αλγόριθμος ο οποίος «δείχνει» αν το παιδί αντιμετωπίζει κάποια μαθησιακή ή αναγνωστική δυσκολία.
«Είναι αποδεδειγμένο ότι η αρχαία ελληνική γλώσσα δρα κατά της δυσλεξίας, κατά 100%» τονίζει ο Γ.Ασλανίδης, υπογραμμίζοντας το «θησαυρό» που έχουμε στα χέρια μας, κόντρα στις φωνές που επιδιώκουν την απλοποίηση της γλώσσας.
«Στην Αυστραλία και τη Μεγάλη Βρετανία εφαρμόζουν προγράμματα αρχαίας ελληνικής γλώσσας κατά της δυσλεξίας», καταλήγει.
-->
Αυτό δήλωσε στον ρ/σ ΣΚΑΙ Κρήτης 92,1 ο καθηγητής οφθαλμολογίας και συντονιστής της ομάδας, Γιάννης Ασλανίδης, που δημιούργησε το πρόγραμμα R.A.D.A.R., το οποίο εντοπίζει μετά από μια δεκάλεπτη αναγνωστική εξέταση τα παιδιά με μαθησιακές-αναγνωστικές δυσκολίες.
«Είναι μία σύντομη, μη παρεμβατική μέθοδος κατά την οποία το παιδί κάθεται απέναντι από μία
οθόνη και διαβάζει, ενώ μία μπάρα «σκανάρει» τον τρόπο που κινούνται τα μάτια».
Το πρόγραμμα βρίσκεται «μια ανάσα» από το να μπει στα σχολεία, ενώ όπως είπε ο κ.Ασλανίδης, «ο Περιφερειάρχης έχει πάρει υπό την αιγίδα του το πρόγραμμα για να το δώσει στα παιδιά της Κρήτης».
Αναγνωστικό μονοπάτι δυσλεξικού αναγνώστη. Οι μπλε κύκλοι είναι οι εστιάσεις και οι πορτοκαλί γραμμές είναι οι σακκαδικές κινήσεις. Όσο μεγαλύτερος ο κύκλος, τόσο μεγαλύτερη η διάρκεια της εστίασης.
Την ίδια στιγμή το πρόγραμμα αυτό έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον κορυφαίων πανεπιστημίων του εξωτερικού που επιθυμούν να το δοκιμάσουν και να το εφαρμόσουν στις χώρες τους.
Πρόκειται για μία μέθοδο εκτίμησης της αναγνωστικής επάρκειας με ποσοστό αξιοπιστίας πάνω από 90%. Λαμβάνοντας υπόψη μια πληθώρα παραμέτρων παράγεται ένας αλγόριθμος ο οποίος «δείχνει» αν το παιδί αντιμετωπίζει κάποια μαθησιακή ή αναγνωστική δυσκολία.
«Είναι αποδεδειγμένο ότι η αρχαία ελληνική γλώσσα δρα κατά της δυσλεξίας, κατά 100%» τονίζει ο Γ.Ασλανίδης, υπογραμμίζοντας το «θησαυρό» που έχουμε στα χέρια μας, κόντρα στις φωνές που επιδιώκουν την απλοποίηση της γλώσσας.
«Στην Αυστραλία και τη Μεγάλη Βρετανία εφαρμόζουν προγράμματα αρχαίας ελληνικής γλώσσας κατά της δυσλεξίας», καταλήγει.
Το R.A.D.A.R. είναι έτοιμο να «μπει» στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, ενώ ήδη το Πανεπιστήμιο της Λωζάννης έχει υποβάλλει πρόταση στην επιστημονική ομάδα. Και το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ είναι έτοιμο να δοκιμάσει τη μέθοδο και να την υιοθετήσει, ενώ όταν το πρόγραμμα υλοποιηθεί στην Κρήτη θα αποτελεί μια αδιαμφισβήτητη πρωτοπορία.
Από το el.gr
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου