Το σύμβολο σκαραβαίου στον Khepri
Πολλά μυστήρια κρύβουν οι Αιγύπτιοι, όχι μόνο στο έδαφος, στα ιερά, στις πυραμίδες και στις παραδόσεις τους, γενικότερα, αλλά και σε πολλά από τα σύμβολα που έχουν. Ένα από αυτά είναι και ο πολύ γνωστός ιερός σκαραβαίος.
Στολίδια σε σχήμα σκαθαριού είναι γνωστά ήδη από τα τέλη της παλαιολιθικής εποχής (10.000 έως 20.000 χρόνια πριν). Ωστόσο, είναι δύσκολο να γνωρίζουμε το
ακριβές νόημά του , τόσο πολύ παλιά, πριν από τον αιγυπτιακό πολιτισμό.
Ο σκαραβαίος είναι ένα από τα παλαιότερα και ευρέως χρησιμοποιούμενα σύμβολα των αρχαίων Αιγυπτίων. Για ποιό λόγο, όμως, ανάμεσα σε τόσα πολλά άλλα είδη και κατηγορίες ζώων, ειδικά ο σκαραβαίος, ήταν ένα ιερό σύμβολο, όπως ο σταυρός για τους Χριστιανούς;
Σύμφωνα με τον Sir W.M. Finders Petrie πολλά διαφορετικά είδη σκαθαριού ήταν ιερά και τιμούνταν στην αρχαία Αίγυπτο, όπως φάνηκε από πολλά πιθάρια που βρέθηκαν σε τάφους, τα οποία περιείχαν πολλά αποξηραμένα σκαθάρια, μεγάλα και μικρά, πολλά φυλαχτά, ιδίως με τη μορφή μεγάλων ιερών Σκαραβαίων.
Σκηνή από το παρεκκλήσι του Sokar-Osiris στο ναό του Hathor στη Nitentòre (“Jwnt-t3-N?rt”, Dendera): από αριστερά προς τα δεξιά.
Ιδιαίτερα γνωστό είναι ένα φυλακτό που απεικονίζει «τον ήλιο – την μεγάλη μπάλα που κυλάει σε όλον τον ουρανό από τον Δημιουργό, και … ο σκαραβαίος αποτελεί έμβλημα του Δημιουργού, Khepera …» ή του θεού του ήλιου Khepri (Kheper), στη μυθολογία της αρχαίας Αιγύπτου, «ο Πατέρας των Θεών».
Ο θεός «Kheper» είναι «ο ων» και αυτό σημαίνει «ο υπάρχων», «ο δημιουργός». Ο θεός Khepera είναι ο αυθύπαρκτος Δημιουργός Θεός.
Εκατομμύρια φυλαχτά και σφραγίδες από πέτρα ή από φαγεντιανή κατασκευάζονταν στην Αίγυπτο με απεικονίσεις σκαθαριών-σκαραβαίων. Αυτή η παράδοση επέζησε πέρα από τις δυναστικές περιόδους.
«Στο πέρασμα προς την 23η δυναστεία και μετά, ο φτερωτός σκαραβαίος τοποθετήθηκε στο στήθος από τις μούμιες, ως το έμβλημα του Δημιουργού, ο οποίος θα μεταμόρφωνε τον νεκρό, ενώ από την 26η έως την 30η δυναστεία, πολλοί σκαραβαίοι τοποθετούνταν στις μούμιες μαζί με στοιχεία των θεών ». (W.M.F.Petrie)
Σύμφωνα με το περίφημο κινέζικο κείμενο του «The Secret of the Golden Flower», ο σκαραβαίος ακολουθείται ως παράδειγμα για την «δουλειά που πρέπει να γίνει», προκειμένου να επιτευχθεί η πνευματική αθανασία, είτε υλική (για το σώμα), είτε πνευματική (για την ψυχή).
Με δυο λόγια, όπως επίσημα λέγεται, στην αρχαία Αίγυπτο ο σκαραβαίος συμβόλιζε την ανάσταση ή την εκ νέου γέννηση, καθώς και την μέλλουσα αιώνια ζωή των ένδοξων νεκρών.
Ωστόσο, στις περισσότερες απεικονίσεις ο σκαραβαίος, εμφανίζεται με ανοιγμένα υπερμεγέθη, συγκριτικά με το σώμα του, φτερά. Και, μάλιστα, από ένα σημείο του σώματός του που δεν θα μπορούσε να τα απλώσει, αν πρώτα δεν άνοιγαν τα έλυτρα…
Τι σημαίνει αυτό;
Πέρα από τις παραπάνω πιθανές αξηγήσεις, περί ανάστασης κλπ, ίσως, αξίζει να διερευνήσουμε μία ακόμα: την ανατομία του πραγματικού σκαραβαίου, ο οποίος ανήκει στην κατηγορία των κολεοπτέρων.
Ο σκαραβαίος έχει έξι πόδια, όπως στις αποικονίσεις και έναν εξωσκελετό. Τι θα πει αυτό; Ίσως είμαστε εξοικιωμένοι με την σύγχρονη τεχνολογία, αλλά τα κολεόπτερα μας πρόλαβαν εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Ο εξωσκελετός ή εξωτερικός σκελετός είναι ο σκελετός, που δεν βρίσκεται μέσα στο σώμα, αλλά αποτελεί κάλυμμα του σώματος -κάτι σαν πανοπλία.
Στην προκειμένη περίπτωση του σκαραβαίου, το πρώτο ζευγάρι των φτερών (τα έλυτρα) είναι σκληρά και μέρος του εξωσκελετού και δεν χρησιμοποιούνται για να πετάξει το έντομο, αλλά για να προστατεύει το πραγματικό ζευγάρι φτερών, τα οποία είναι διπλωμένα κάτω από τα έλυτρα, και ξεδιπλώνονται μόνο για το πέταγμα.
Εδώ βλέπουμε την ανάπτυξη και το άνοιγμα όλων των φτερών: και των έλυτρων και των πίσω. Κάτι που δεν ταιριάζει με τις ως τώρα αποικονίσεις.
Ο σκαραβαίος στις αιγυπτιακές απεικονήσεις έχει απλωμένα φτερά χωρίς να έχει ανοίξει τα έλυτρα.
Αν φανταστούμε τον σκαραβαίο σαν διαστημόπλοιο, θα μπορούμε να πούμε ότι επρόκειτο για ένα μητρικό σκάφος που πετούσε διαπλανητικά (ή έννοια της πτήσης του από τα επιπλέον υπερμεγέθη φτερά που του πρόσθεσαν οι εικονογράφοι του). Όταν ήταν απαραίτητο άνοιγε τα έλυτρα για να απογειωθούν από μέσα μικρότερα διαστημόπλοια-ufo, τα οποία τα βλέπουμε στις απικεονίσεις εμπρός του (ως μπάλα κοπριάς) και πίσω από αυτό (ως κάτι που δεν μας εξηγούν τι είναι: ένα μισοφέγγαρο με τρεις γραμμές).
-->
Πολλά μυστήρια κρύβουν οι Αιγύπτιοι, όχι μόνο στο έδαφος, στα ιερά, στις πυραμίδες και στις παραδόσεις τους, γενικότερα, αλλά και σε πολλά από τα σύμβολα που έχουν. Ένα από αυτά είναι και ο πολύ γνωστός ιερός σκαραβαίος.
Στολίδια σε σχήμα σκαθαριού είναι γνωστά ήδη από τα τέλη της παλαιολιθικής εποχής (10.000 έως 20.000 χρόνια πριν). Ωστόσο, είναι δύσκολο να γνωρίζουμε το
ακριβές νόημά του , τόσο πολύ παλιά, πριν από τον αιγυπτιακό πολιτισμό.
Ο σκαραβαίος είναι ένα από τα παλαιότερα και ευρέως χρησιμοποιούμενα σύμβολα των αρχαίων Αιγυπτίων. Για ποιό λόγο, όμως, ανάμεσα σε τόσα πολλά άλλα είδη και κατηγορίες ζώων, ειδικά ο σκαραβαίος, ήταν ένα ιερό σύμβολο, όπως ο σταυρός για τους Χριστιανούς;
Σύμφωνα με τον Sir W.M. Finders Petrie πολλά διαφορετικά είδη σκαθαριού ήταν ιερά και τιμούνταν στην αρχαία Αίγυπτο, όπως φάνηκε από πολλά πιθάρια που βρέθηκαν σε τάφους, τα οποία περιείχαν πολλά αποξηραμένα σκαθάρια, μεγάλα και μικρά, πολλά φυλαχτά, ιδίως με τη μορφή μεγάλων ιερών Σκαραβαίων.
Σκηνή από το παρεκκλήσι του Sokar-Osiris στο ναό του Hathor στη Nitentòre (“Jwnt-t3-N?rt”, Dendera): από αριστερά προς τα δεξιά.
Ιδιαίτερα γνωστό είναι ένα φυλακτό που απεικονίζει «τον ήλιο – την μεγάλη μπάλα που κυλάει σε όλον τον ουρανό από τον Δημιουργό, και … ο σκαραβαίος αποτελεί έμβλημα του Δημιουργού, Khepera …» ή του θεού του ήλιου Khepri (Kheper), στη μυθολογία της αρχαίας Αιγύπτου, «ο Πατέρας των Θεών».
Ο θεός «Kheper» είναι «ο ων» και αυτό σημαίνει «ο υπάρχων», «ο δημιουργός». Ο θεός Khepera είναι ο αυθύπαρκτος Δημιουργός Θεός.
Εκατομμύρια φυλαχτά και σφραγίδες από πέτρα ή από φαγεντιανή κατασκευάζονταν στην Αίγυπτο με απεικονίσεις σκαθαριών-σκαραβαίων. Αυτή η παράδοση επέζησε πέρα από τις δυναστικές περιόδους.
«Στο πέρασμα προς την 23η δυναστεία και μετά, ο φτερωτός σκαραβαίος τοποθετήθηκε στο στήθος από τις μούμιες, ως το έμβλημα του Δημιουργού, ο οποίος θα μεταμόρφωνε τον νεκρό, ενώ από την 26η έως την 30η δυναστεία, πολλοί σκαραβαίοι τοποθετούνταν στις μούμιες μαζί με στοιχεία των θεών ». (W.M.F.Petrie)
Σύμφωνα με το περίφημο κινέζικο κείμενο του «The Secret of the Golden Flower», ο σκαραβαίος ακολουθείται ως παράδειγμα για την «δουλειά που πρέπει να γίνει», προκειμένου να επιτευχθεί η πνευματική αθανασία, είτε υλική (για το σώμα), είτε πνευματική (για την ψυχή).
Με δυο λόγια, όπως επίσημα λέγεται, στην αρχαία Αίγυπτο ο σκαραβαίος συμβόλιζε την ανάσταση ή την εκ νέου γέννηση, καθώς και την μέλλουσα αιώνια ζωή των ένδοξων νεκρών.
Ωστόσο, στις περισσότερες απεικονίσεις ο σκαραβαίος, εμφανίζεται με ανοιγμένα υπερμεγέθη, συγκριτικά με το σώμα του, φτερά. Και, μάλιστα, από ένα σημείο του σώματός του που δεν θα μπορούσε να τα απλώσει, αν πρώτα δεν άνοιγαν τα έλυτρα…
Τι σημαίνει αυτό;
Πέρα από τις παραπάνω πιθανές αξηγήσεις, περί ανάστασης κλπ, ίσως, αξίζει να διερευνήσουμε μία ακόμα: την ανατομία του πραγματικού σκαραβαίου, ο οποίος ανήκει στην κατηγορία των κολεοπτέρων.
Ο σκαραβαίος έχει έξι πόδια, όπως στις αποικονίσεις και έναν εξωσκελετό. Τι θα πει αυτό; Ίσως είμαστε εξοικιωμένοι με την σύγχρονη τεχνολογία, αλλά τα κολεόπτερα μας πρόλαβαν εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Ο εξωσκελετός ή εξωτερικός σκελετός είναι ο σκελετός, που δεν βρίσκεται μέσα στο σώμα, αλλά αποτελεί κάλυμμα του σώματος -κάτι σαν πανοπλία.
Στην προκειμένη περίπτωση του σκαραβαίου, το πρώτο ζευγάρι των φτερών (τα έλυτρα) είναι σκληρά και μέρος του εξωσκελετού και δεν χρησιμοποιούνται για να πετάξει το έντομο, αλλά για να προστατεύει το πραγματικό ζευγάρι φτερών, τα οποία είναι διπλωμένα κάτω από τα έλυτρα, και ξεδιπλώνονται μόνο για το πέταγμα.
Εδώ βλέπουμε την ανάπτυξη και το άνοιγμα όλων των φτερών: και των έλυτρων και των πίσω. Κάτι που δεν ταιριάζει με τις ως τώρα αποικονίσεις.
Ο σκαραβαίος στις αιγυπτιακές απεικονήσεις έχει απλωμένα φτερά χωρίς να έχει ανοίξει τα έλυτρα.
Αν φανταστούμε τον σκαραβαίο σαν διαστημόπλοιο, θα μπορούμε να πούμε ότι επρόκειτο για ένα μητρικό σκάφος που πετούσε διαπλανητικά (ή έννοια της πτήσης του από τα επιπλέον υπερμεγέθη φτερά που του πρόσθεσαν οι εικονογράφοι του). Όταν ήταν απαραίτητο άνοιγε τα έλυτρα για να απογειωθούν από μέσα μικρότερα διαστημόπλοια-ufo, τα οποία τα βλέπουμε στις απικεονίσεις εμπρός του (ως μπάλα κοπριάς) και πίσω από αυτό (ως κάτι που δεν μας εξηγούν τι είναι: ένα μισοφέγγαρο με τρεις γραμμές).
Αν μάλιστα συνδυάσουμε άλλα «εξωγήινα» πράγματα που έχουν βρεθεί στην αίγυπτο, σε συνδυασμό με μελέτη πάνω στο DNA κάποιων Φαραώ , μαζί με πάπυρους που μιλούν για «εισβολή» αρχαίων UFO στην Αίγυπτο, θα μπορούσαμε, ίσως, με βεβαιότητα να πούμε πως ο σκαραβαίος ήταν το μητρικό σκάφος μέσα στο οποίο επέβαινε ο «θεός» Khepera! ! !
diadrastika
Από το xorisorianews
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου