Πώς έγραψε την τελευταία στιγμή μέσα σε ταξί το «Γαρύφαλλο στ΄ αυτί» και πως εμπνεύσθηκε στον ύπνο του «το βαλς των χαμένων ονείρων»
Ο Μάνος Χατζιδάκις υπήρξε για μια οκταετία ο πιο στενός συνεργάτης του Αλέκου Σακελλάριου στον κινηματογράφο.
Στη βιογραφία του, ο Αλέκος Σακελλάριος τον έχει χαρακτηρίσει απέραντα συναισθηματικό και
πρωτοπόρο για την εποχή του.
Μαζί έγραψαν πάρα πολλά τραγούδια. «Αισθάνομαι ότι αυτός ο άνθρωπος είχε γεννηθεί για να μαγεύει και να ταξιδεύει τους άλλους με τη μουσική του. Και το κατάφερε», έλεγε ο Σακελλάριος.
Γύρω στο 1955, όταν γύριζε την ταινία «Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο», είχε γράψει τους στίχους για το τραγούδι «Γαρύφαλλο στ” αυτί», ενώ ο Χατζιδάκις ανέλαβε τη μελοποίηση.
Αρχικά, αν και είχε παραλάβει τους στίχους πολλές μέρες πριν, δεν είχε ασχοληθεί ούτε ένα λεπτό.
Τότε έγραφε συγχρόνως και τη μουσική για το έργο «Μήδεια» και δεν του περίσσευε χρόνος για τη μουσική της ταινίας.
Όμως ο Φίνος πίεζε τον συνθέτη.
– Μάνο, τελειώνουμε την ταινία και τραγούδι δεν έχουμε.
-Εντάξει Φιλοποίμην, του απάντησε, παίρνω ταξί και στο φέρνω. Το “χω έτοιμο!
Έτσι και έγινε. Ο Μάνος, πήρε ταξί, αλλά τραγούδι δεν υπήρχε.
Το συνέθεσε μέσα στο ταξί, την ώρα που πήγαινε στους Αγίους Αναργύρους, στο στούντιο του Φίνου.
Δεν ήταν η μοναδική φορά που έκανε κάτι παρόμοιο. Περίπου την τελευταία στιγμή και εντελώς πρόχειρα έγραψε και το οσκαρικό, «Τα παιδιά του Πειραιά»
Πάντως έτσι προέκυψε το «Γαρύφαλλο στ΄αυτί», που έκανε τεράστια επιτυχία όχι μόνο στην ταινία, αλλά και στη δισκογραφία.
www.ellinikoskinimatografos.gr
Ο Μάνος Χατζιδάκις υπήρξε για μια οκταετία ο πιο στενός συνεργάτης του Αλέκου Σακελλάριου στον κινηματογράφο.
Στη βιογραφία του, ο Αλέκος Σακελλάριος τον έχει χαρακτηρίσει απέραντα συναισθηματικό και
πρωτοπόρο για την εποχή του.
Μαζί έγραψαν πάρα πολλά τραγούδια. «Αισθάνομαι ότι αυτός ο άνθρωπος είχε γεννηθεί για να μαγεύει και να ταξιδεύει τους άλλους με τη μουσική του. Και το κατάφερε», έλεγε ο Σακελλάριος.
Γύρω στο 1955, όταν γύριζε την ταινία «Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο», είχε γράψει τους στίχους για το τραγούδι «Γαρύφαλλο στ” αυτί», ενώ ο Χατζιδάκις ανέλαβε τη μελοποίηση.
Αρχικά, αν και είχε παραλάβει τους στίχους πολλές μέρες πριν, δεν είχε ασχοληθεί ούτε ένα λεπτό.
Τότε έγραφε συγχρόνως και τη μουσική για το έργο «Μήδεια» και δεν του περίσσευε χρόνος για τη μουσική της ταινίας.
Όμως ο Φίνος πίεζε τον συνθέτη.
– Μάνο, τελειώνουμε την ταινία και τραγούδι δεν έχουμε.
-Εντάξει Φιλοποίμην, του απάντησε, παίρνω ταξί και στο φέρνω. Το “χω έτοιμο!
Έτσι και έγινε. Ο Μάνος, πήρε ταξί, αλλά τραγούδι δεν υπήρχε.
Το συνέθεσε μέσα στο ταξί, την ώρα που πήγαινε στους Αγίους Αναργύρους, στο στούντιο του Φίνου.
Δεν ήταν η μοναδική φορά που έκανε κάτι παρόμοιο. Περίπου την τελευταία στιγμή και εντελώς πρόχειρα έγραψε και το οσκαρικό, «Τα παιδιά του Πειραιά»
Πάντως έτσι προέκυψε το «Γαρύφαλλο στ΄αυτί», που έκανε τεράστια επιτυχία όχι μόνο στην ταινία, αλλά και στη δισκογραφία.
www.ellinikoskinimatografos.gr
Αυτό το τραγούδι ήταν το πρώτο που ηχογράφησε ο Χατζιδάκις σε δίσκο.
Λίγο καιρό πριν κερδίσει το Όσκαρ για «Τα παιδιά του Πειραιά», ο Χατζιδάκις κέρδισε τον πρώτο του χρυσό δίσκο με το «Γκρίζο γατί».
Ένα τραγούδι που γράφτηκε ουσιαστικά για να εξυπηρετήσει κάποια σκηνή από την ταινία «Το ξύλο βγήκε απ” τον Παράδεισο», με την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Κάποιοι τότε θέλησαν να ταυτίσουν το δίδυμο «Σακελλάριου-Χατζιδάκι» με το πιο ελαφρύ ύφος της Αλίκης, αλλά η ιστορία τους διέψευσε.
Ο Αλέκος Σακελλάριος θυμάται και την ιστορία πίσω από το «Βαλς των χαμένων ονείρων»: «Στην πρώτη ιδιωτική προβολή που κάναμε για την ταινία «Χαμένα Όνειρα», για να δει ο Μάνος την ταινία και να εμπνευστεί τη μουσική, στα πρώτα πέντε λεπτά κοιμήθηκε και ξύπνησε λίγο πριν τελειώσει η ταινία.
-Μάνο μου, μήπως πρέπει να την ξαναδείς; του λέω
-Δεν χρειάζεται, σε λίγες μέρες θα έχεις τη μουσική, μου απάντησε.
Πράγματι, η μουσική ήταν καταπληκτική. Ο Μάνος έγραψε το «Βαλς των χαμένων ονείρων», που θεωρείται η καλύτερη μελωδία του στον κινηματογράφο.
http://kirakatina.gr/
Από το pisostapalia
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου