Θα ξέρετε ήδη το έργο του Σάμιουελ Μορς. Αναφέρομαι στον κώδικα με τις τελείες και τις παύλες. Ο Μορς εφηύρε τον κώδικα, έναν τρόπο για επικοινωνία με τη χρήση ήχων ή λάμψεις φωτός, στη δεκαετία του 1830 και του '40. Ο ίδιος τον βελτίωσε με την τεχνολογία του τηλέγραφου, στέλνοντας το πρώτο μήνυμα στις 24 Μαΐου του 1844.
Ενώ οι καινοτόμες βελτιώσεις του θα ωφελούσαν τον κόσμο, για τον ίδιο ήταν
πολύ αργά.
Πριν ο Μορς γίνει γνωστός για τις εφευρέσεις του, έβγαζε τα προς το ζην ως επαγγελματίας ζωγράφος. Μετά την αποφοίτησή του από το Yale το 1810, ο Μορς μετακόμισε στο Λονδίνο για σπουδές στο Royal Academy of Arts. Ο πίνακας του με θέμα το θάνατο του Ηρακλή (8x6,5 πόδια λάδι σε καμβά), δεν έλαβε αναγνώριση και όταν επέστρεψε στις ΗΠΑ, έφτιαξε όνομα ζωγραφίζοντας μερικά μεγάλα ονόματα της αμερικανικής πολιτικής, όπως ο Τζον Άνταμς (2ος Πρόεδρος των ΗΠΑ) και ο Τζέιμς Μονρόε (5ος Πρόεδρος των ΗΠΑ).
Τον Φεβρουάριο του 1825 ο Μορς ήταν στην Ουάσιγκτον για να φτιάξει το πορτρέτο του Μαρκησίου ντε Λαφαγιέτ, όταν έλαβε μια επιστολή από τον πατέρα του. Η σύζυγός του, η Λουκρητία, είχε αρρωστήσει βαριά λιγότερο από ένα μήνα αφότου είχε γεννήσει το τρίτο τους παιδί. Ο Μορς τα μάζεψε αμέσως και πήγε στο σπίτι του, αλλά ήταν ήδη αργά. Η Λουκρητία είχε πεθάνει, και, στην πραγματικότητα, είχε ήδη ταφεί πριν από αρκετές ημέρες. Αλλά χωρίς τον πόνο του Μορς, ο τηλέγραφος όπως τον ξέρουμε μπορεί να μην είχε υπάρξει ποτέ. Μετά το θάνατο της συζύγου του, ο Μορς ορκίστηκε να βρει έναν τρόπο με τον οποίον θα παραδίνονται μηνύματα σε εύθετο χρόνο.
Ο Μορς συνέχισε να είναι ζωγράφος για πολλά χρόνια, αλλά ο όρκος που είχε δώσει ήταν πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού του. Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1832, βρισκόταν σε ένα πλοίο και επέστρεφε από την Ευρώπη όπου συνάντησε τον Charles Thomas Jackson, έναν επιστήμονα με έδρα τη Βοστώνη που είχε αναπτύξει έναν ηλεκτρομαγνήτη. Ο Μορς πείστηκε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την ιδέα του για τη μετάδοση μηνυμάτων (αργότερα, ο Jackson τον μήνυσε για κλοπή της ιδέας). Μετά από πολλά μαστορέματα, δοκιμές και επιδείξεις, η ιστορία έγινε το 1844, όταν ο Μορς τηλεγράφησε ένα απόσπασμα της Βίβλου από την Ουάσινγκτον, στη Βαλτιμόρη: "What hath God wrought?", έγραφε.
Ο Μορς τελικά έγινε γνωστός ως ζωγράφος.
-->
Ενώ οι καινοτόμες βελτιώσεις του θα ωφελούσαν τον κόσμο, για τον ίδιο ήταν
πολύ αργά.
Πριν ο Μορς γίνει γνωστός για τις εφευρέσεις του, έβγαζε τα προς το ζην ως επαγγελματίας ζωγράφος. Μετά την αποφοίτησή του από το Yale το 1810, ο Μορς μετακόμισε στο Λονδίνο για σπουδές στο Royal Academy of Arts. Ο πίνακας του με θέμα το θάνατο του Ηρακλή (8x6,5 πόδια λάδι σε καμβά), δεν έλαβε αναγνώριση και όταν επέστρεψε στις ΗΠΑ, έφτιαξε όνομα ζωγραφίζοντας μερικά μεγάλα ονόματα της αμερικανικής πολιτικής, όπως ο Τζον Άνταμς (2ος Πρόεδρος των ΗΠΑ) και ο Τζέιμς Μονρόε (5ος Πρόεδρος των ΗΠΑ).
Dying Hercules - πηγή
Τον Φεβρουάριο του 1825 ο Μορς ήταν στην Ουάσιγκτον για να φτιάξει το πορτρέτο του Μαρκησίου ντε Λαφαγιέτ, όταν έλαβε μια επιστολή από τον πατέρα του. Η σύζυγός του, η Λουκρητία, είχε αρρωστήσει βαριά λιγότερο από ένα μήνα αφότου είχε γεννήσει το τρίτο τους παιδί. Ο Μορς τα μάζεψε αμέσως και πήγε στο σπίτι του, αλλά ήταν ήδη αργά. Η Λουκρητία είχε πεθάνει, και, στην πραγματικότητα, είχε ήδη ταφεί πριν από αρκετές ημέρες. Αλλά χωρίς τον πόνο του Μορς, ο τηλέγραφος όπως τον ξέρουμε μπορεί να μην είχε υπάρξει ποτέ. Μετά το θάνατο της συζύγου του, ο Μορς ορκίστηκε να βρει έναν τρόπο με τον οποίον θα παραδίνονται μηνύματα σε εύθετο χρόνο.
Ο Μορς συνέχισε να είναι ζωγράφος για πολλά χρόνια, αλλά ο όρκος που είχε δώσει ήταν πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού του. Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1832, βρισκόταν σε ένα πλοίο και επέστρεφε από την Ευρώπη όπου συνάντησε τον Charles Thomas Jackson, έναν επιστήμονα με έδρα τη Βοστώνη που είχε αναπτύξει έναν ηλεκτρομαγνήτη. Ο Μορς πείστηκε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την ιδέα του για τη μετάδοση μηνυμάτων (αργότερα, ο Jackson τον μήνυσε για κλοπή της ιδέας). Μετά από πολλά μαστορέματα, δοκιμές και επιδείξεις, η ιστορία έγινε το 1844, όταν ο Μορς τηλεγράφησε ένα απόσπασμα της Βίβλου από την Ουάσινγκτον, στη Βαλτιμόρη: "What hath God wrought?", έγραφε.
Gallery of the Louvre - πηγή
Ο Μορς τελικά έγινε γνωστός ως ζωγράφος.
Το 1982, ο πίνακάς του Gallery of the Louvre αγοράστηκε έναντι 3.250.000 δολαρίων. Εκείνη την εποχή, ήταν η υψηλότερη τιμή που είχε καταβληθεί για έργο κάποιου Αμερικανού καλλιτέχνη. Το 1832 ο συγκεκριμένος πίνακας είχε πουληθεί για 1.300 δολάρια, 1.200 δολάρια λιγότερα απ' όσα ζητούσε ο ίδιος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου