Τετάρτη, 5 Απριλίου 2017

Νυχτερινές φοβίες και στρες κατά την οδήγηση

Φοβάστε το σκοτάδι; Δεν είστε οι μόνοι. Ο φόβος που κληρονομήσαμε από τους προϊστορικούς προγόνους μας εμφανίζεται με τη μορφή στρες στο δρόμο, ενώ σχετική έρευνα αποκαλύπτει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι νιώθουν ανασφάλεια στο σκοτάδι και πολλοί ανησυχούν μήπως χτυπήσουν πεζούς. Μία νέα τεχνολογία που λανσάρεται τώρα από μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία αναλαμβάνει
να δώσει λύση στο πρόβλημα, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητό μας μπροστά από πεζούς στο σκοτάδι.
Δεν είναι μόνο τα μικρά παιδιά που φοβούνται το σκοτάδι, καθώς διαπιστώνεται ότι και οι ενήλικες έχουν ανάλογες φοβίες. Πολλοί προτιμούν να κοιμούνται με αναμμένο φως, άλλοι πάλι στρεσάρονται όταν οδηγούν τις νυχτερινές ώρες *. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ο φόβος για το σκοτάδι, ή νυχτοφοβία όπως λέγεται, προέρχεται από τους προγόνους μας, κατοίκους των σπηλαίων, οι οποίοι κινδύνευαν περισσότερο να δεχτούν επίθεση από θηρία τη νύχτα**. Σήμερα αυτό το συναίσθημα μας επηρεάζει πίσω από το τιμόνι.

Η ανασφάλεια λόγω έλλειψης ορατότητας και ο φόβος ότι θα χτυπήσουμε πεζό ή αντικείμενο έρχονται πρώτα σε έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας (και συγκεκριμένα της Ford) με θέμα τις φοβίες κατά τη νυχτερινή οδήγηση***. Από τους χιλιάδες οδηγούς που ρωτήθηκαν στην Ευρώπη, το 81% παραδέχτηκε ότι φοβάται την οδήγηση τη νύχτα, ποσοστό που για τις γυναίκες καταγράφηκε αυξημένο στο 87%. Περισσότεροι από τους μισούς ομολόγησαν ότι η μειωμένη ορατότητα τη νύχτα είναι πηγή άγχους, ενώ πάνω από το ένα τρίτο ανησυχεί για πιθανή εμπλοκή σε ατύχημα. Φόβο για πιθανότητα σύγκρουσης με πεζό, εξέφρασε ο ένας στους πέντε ερωτηθέντες οδηγούς – και αυτό όχι εντελώς άδικα, αφού το 2014, σε όλη την Ευρώπη, πάνω από 1 στους 5 θανάτους από τροχαίο ατύχημα αφορούσαν πεζούς, από τους οποίους οι μισοί ήταν θύματα ατυχημάτων που συνέβησαν στο σκοτάδι*****.

Σε μια προσπάθεια λοιπόν να κάνει πιο εύκολη και ασφαλή την οδήγηση τη νύχτα, η Ford λανσάρει μία νέα τεχνολογία που είναι σχεδιασμένη να ανιχνεύει πεζούς στο σκοτάδι και στη συνέχεια να φρενάρει αυτόματα το όχημα εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις σχετικές προειδοποιήσεις που θα λάβει. Πρόκειται για τη βελτιωμένη τεχνολογία Pedestrian Detection, που τώρα μπορεί να λειτουργεί και τη νύχτα για πρώτη φορά, για την οποία η ομάδα εξέλιξης εργάστηκε νυχτερινές ώρες, στέλνοντας ρεαλιστικά ομοιώματα (dummies) στην πορεία των οχημάτων, σε κλειστές πίστες και δοκιμάζοντας το σύστημα σε δημόσιους δρόμους σε πολυσύχναστες πόλεις όπως το Παρίσι και το Άμστερνταμ.

Πώς λειτουργεί
Το Σύστημα Αναγνώρισης Πεζών της Ford (Pedestrian Detection) επεξεργάζεται πληροφορίες από ένα ραντάρ τοποθετημένο στον προφυλακτήρα και μία κάμερα στο παρμπρίζ. Μία βάση δεδομένων με σωματότυπους πεζών επιτρέπει στο σύστημα να διαχωρίζει ανθρώπους από αντικείμενα όπως δέντρα και οδική σήμανση. Η κάμερα μεταδίδει πάνω από 30 καρέ το δευτερόλεπτο – ταχύτερα από έναν κινηματογραφικό προβολέα. Οι εικόνες που μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και η ευρυγώνια λήψη επιτρέπει στο σύστημα να διακρίνει τους πεζούς, ακόμα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, με χρήση μόνο των προβολέων.
Εάν το σύστημα ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση με πεζό, πρώτα εκδίδει οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις για τον οδηγό. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα.

Κλείνουμε με μερικές συμβουλές για τη νυχτερινή οδήγηση:
Βεβαιωθείτε ότι οι πόρτες και τα παράθυρα είναι καθαρά και χωρίς πάγο ή υδρατμούς
Καθαρίστε όλα τα εξωτερικά φώτα και ελέγξτε αν λειτουργούν και αν έχετε εφεδρικές λάμπες στο αυτοκίνητο
-->
Σε σκοτεινούς δρόμους, επιλέξτε μεγάλη σκάλα φώτων και αλλάξτε σε μεσαία όταν έρχονται αυτοκίνητα από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
Μην οδηγείτε κουρασμένοι ή πάνω από δύο ώρες χωρίς διάλειμμα
Ελέγχετε τακτικά την όρασή σας σε οφθαλμίατρο
Από το pemptousia
loading...