Είναι αυτοκίνητο, είναι και περίπου ελικόπτερο και σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, την δανέζικη εταιρία PAL-V World’s, είναι επίσης και το πρώτο όχημα που διατίθεται προς πώληση στην αγορά, το οποίο μπορεί νόμιμα να κυκλοφορεί στην άσφαλτο, αλλά και να πετά στον αέρα.
Ο λόγος για το τρίτροχο “Liberty” της PAL-V , που διαθέτει δύο κινητήρες: έναν 99 ίππων για κίνηση στην άσφαλτο και έναν 197 ίππων που κινεί το μεγάλο στροφείο που διαθέτει στη
οροφή του κατά την πτήση. The PAL-V Liberty, διατίθεται τώρα ήδη προς πώληση, με τιμή εκκίνησης τις £425,000, ενώ οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν το 2018.
Το ιπτάμενο αυτοκίνητο λανσαρίστηκε στην έκδοση Liberty Pioneer Edition, που ξεκινά από τα €499,000 (599,000 δολάρια) χωρίς τους φόρους. Όπως έγινε γνωστό από την PAL-V, θα κατασκευαστούν συνολικά 90 τέτοια οχήματα, από τα οποία τα μισά προορίζονται για την Ευρώπη, ενώ αμέσως μετά την παράδοσή τους θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις του μοντέλου “Liberty Sport”, του οποίου η τιμή θα ξεκινά από τα €299,000/$399,000 (περίπου £254,000). Το μοντέλο αυτό δεν θα προσφέρει το ίδιο επίπεδο εξατομίκευσης με την έκδοση Pioneer Edition αλλά θα συνοδεύεται από μαθήματα πτήσης.
Από τεχνική σκοπιά τώρα, το Liberty είναι τρίτροχο και διαθέτει ένα μεγάλο στροφείο (έλικα) με αναδιπλούμενες λεπίδες στην οροφή του. Στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με ένα γυροκόπτερο με δύο κινητήρες και δύο στροφεία, ένα μεγάλο στην οροφή που εξασφαλίζει την απαραίτητη άντωση και ένα δεύτερο, μικρότερο που προσφέρει την ανάλογη ώση. Το cockpit χωρά δύο άτομα.
Η μετατροπή του οχήματος από επίγειο μεταφορικό μέσο σε ιπτάμενο είναι μια διαδικασία που απαιτεί 5-10 λεπτά. Ο άξονας του στροφείου αναδιπλώνεται αυτόματα, αλλά ο οδηγός πρέπει να τραβήξει μόνος του το τμήμα της ουράς, να ξεδιπλώσει τις δύο λεπίδες του στροφείου και να τραβήξει προς τα έξω την έλικα, προκειμένου το όχημα να είναι έτοιμο για πτήση.
Για να πετάξετε όμως, θα χρειαστείτε και το σχετικό δίπλωμα, ενώ είναι βέβαιο ότι δεν μπορείτε να απογειωθείτε και να προσγειωθείτε οπουδήποτε. Η PAL-V λέει ότι το Liberty χρειάζεται χώρο με διαστάσεις 90-200×200 μέτρα χωρίς εμπόδια (μικρά αεροδρόμια που προορίζονται για ανεμόπτερα κλπ.
Όσο για τον θόρυβο που θα προκύπτει από την πτήση του Liberty, ο κατασκευαστής λέει ότι είναι αντίστοιχος με ενός συμβατικού αεροσκάφους με έλικα, αλλά πολύ χαμηλότερος από αυτόν ενός ελικοπτέρου.
Στην άσφαλτο, ο κινητήρας των 99 hp εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 160 km/h και 0-100 km/h σε 9,0 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση φτάνει τα 7,6 lit./100 km και η αυτονομία τα διόλου ευκαταφρόνητα 1300 χιλιόμετρα.
-->
Ο λόγος για το τρίτροχο “Liberty” της PAL-V , που διαθέτει δύο κινητήρες: έναν 99 ίππων για κίνηση στην άσφαλτο και έναν 197 ίππων που κινεί το μεγάλο στροφείο που διαθέτει στη
οροφή του κατά την πτήση. The PAL-V Liberty, διατίθεται τώρα ήδη προς πώληση, με τιμή εκκίνησης τις £425,000, ενώ οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν το 2018.
Το ιπτάμενο αυτοκίνητο λανσαρίστηκε στην έκδοση Liberty Pioneer Edition, που ξεκινά από τα €499,000 (599,000 δολάρια) χωρίς τους φόρους. Όπως έγινε γνωστό από την PAL-V, θα κατασκευαστούν συνολικά 90 τέτοια οχήματα, από τα οποία τα μισά προορίζονται για την Ευρώπη, ενώ αμέσως μετά την παράδοσή τους θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις του μοντέλου “Liberty Sport”, του οποίου η τιμή θα ξεκινά από τα €299,000/$399,000 (περίπου £254,000). Το μοντέλο αυτό δεν θα προσφέρει το ίδιο επίπεδο εξατομίκευσης με την έκδοση Pioneer Edition αλλά θα συνοδεύεται από μαθήματα πτήσης.
Από τεχνική σκοπιά τώρα, το Liberty είναι τρίτροχο και διαθέτει ένα μεγάλο στροφείο (έλικα) με αναδιπλούμενες λεπίδες στην οροφή του. Στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με ένα γυροκόπτερο με δύο κινητήρες και δύο στροφεία, ένα μεγάλο στην οροφή που εξασφαλίζει την απαραίτητη άντωση και ένα δεύτερο, μικρότερο που προσφέρει την ανάλογη ώση. Το cockpit χωρά δύο άτομα.
Η μετατροπή του οχήματος από επίγειο μεταφορικό μέσο σε ιπτάμενο είναι μια διαδικασία που απαιτεί 5-10 λεπτά. Ο άξονας του στροφείου αναδιπλώνεται αυτόματα, αλλά ο οδηγός πρέπει να τραβήξει μόνος του το τμήμα της ουράς, να ξεδιπλώσει τις δύο λεπίδες του στροφείου και να τραβήξει προς τα έξω την έλικα, προκειμένου το όχημα να είναι έτοιμο για πτήση.
Για να πετάξετε όμως, θα χρειαστείτε και το σχετικό δίπλωμα, ενώ είναι βέβαιο ότι δεν μπορείτε να απογειωθείτε και να προσγειωθείτε οπουδήποτε. Η PAL-V λέει ότι το Liberty χρειάζεται χώρο με διαστάσεις 90-200×200 μέτρα χωρίς εμπόδια (μικρά αεροδρόμια που προορίζονται για ανεμόπτερα κλπ.
Όσο για τον θόρυβο που θα προκύπτει από την πτήση του Liberty, ο κατασκευαστής λέει ότι είναι αντίστοιχος με ενός συμβατικού αεροσκάφους με έλικα, αλλά πολύ χαμηλότερος από αυτόν ενός ελικοπτέρου.
Στην άσφαλτο, ο κινητήρας των 99 hp εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 160 km/h και 0-100 km/h σε 9,0 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση φτάνει τα 7,6 lit./100 km και η αυτονομία τα διόλου ευκαταφρόνητα 1300 χιλιόμετρα.
Στον αέρα, τώρα, το Liberty μπορεί να πετάξει σε ύψος μέχρι 3.500 m και να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 180 km/h, ενώ η αυτονομία του εκτιμάται στα περίπου 500 χιλιόμετρα.
Από το pemptousia
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου