“ … Είναι ν’ απορεί κανείς πως προβληματίζονται οι σημερινοί Έλληνες γιατί φυγαδεύονται τα καλύτερα μυαλά στο Εξωτερικό, όταν εν σωτηρίω έτει 1932 ένας Έλληνας είχε εφεύρει την κίνηση του αεροπλάνου χωρίς βενζίνη, παρά μονάχα με μια ελάχιστη μυϊκή δύναμη του επιβάτη! Δόθηκε εντολή από τον τότε υπουργό της Αεροπορίας να κατασκευαστεί το αεροπλάνο αυτό στο εργοστάσιο αεροπλάνων στο Φάληρο, αλλά…
Υπάρχει ένα αλλά…”
ΧΩΡΙΣ αμφιβολία οι Έλληνες που έχουν κάνει εφευρέσεις είναι πάρα πολλοί. Κι αυτό αποδεικνύεται από τις εκπληκτικές εφευρέσεις που έχει κάνει από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Για πολλούς εξ αυτών των Ελλήνων έχουν γραφτεί εξαιρετικά άρθρα. Υπάρχουν, όμως, και ορισμένοι άλλοι Έλληνες εφευρέτες, που έχουν μείνει κυριολεκτικά στην αφάνεια. Ουδείς τους γνωρίζει. Και ασφαλώς ουδείς έχει αφιερώσει ένα άρθρο γι’ αυτούς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση ενός Έλληνα αεροπόρου που άκουγε στο επίθετο Χατζόγλου, τον οποίον επισημάναμε από ένα μικρό (μονόστηλο, θα λέγαμε), αλλά πολύ σημαντικό δημοσίευμα, που είχε κάνει η εφημερίδα «Νεολόγος Πατρών» της Πέμπτης 21 Ιουλίου 1932, όπου αναφέρει εκπληκτικά πράγματα για τον αεροπόρο αυτό.
Αναδημοσιεύουμε το κείμενο αυτούσιο και είμαστε βέβαιοι ότι θα εκπλαγείτε και σεις από τις αποκαλύψεις που κάνει αυτό το δημοσίευμα:
Δόθηκε, λοιπόν, εντολή από τον τότε υπουργό της Αεροπορίας να κατασκευαστεί το αεροπλάνο αυτό στο εργοστάσιο αεροπλάνων στο Φάληρο. Προφανώς το δημοσίευμα αναφέρεται στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ), το οποίο ιδρύθηκε το 1925 με έδρα το Παλαιό Φάληρο, μετά από σχετική απόφαση του Ελευθερίου Βενιζέλου με τη συνεργασία της Βρετανικής Εταιρείας BLACKBURN. Βρισκόταν υπό κρατικό έλεγχο και είχε σαν σκοπό την κατασκευή και τη συντήρηση των επιχειρησιακών και των εκπαιδευτικών αεροσκαφών της εποχής.
Το διάστημα 1926-1929 στις εγκαταστάσεις του ΚΕΑ πραγματοποιήθηκε η κατασκευή του πρώτου Τορπιλοφόρου-Υδροπλάνου τύπου Vellos για λογαριασμό της Ναυτικής Αεροπορίας, δέκα (10) Βομβαρδιστικών αεροσκαφών τύπου ATLAS και δέκα (10) Εκπαιδευτικών αεροσκαφών τύπου Auro Tutor. Έκτοτε το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών είχε μια θεαματική εξέλιξη.
Ωστόσο, δεν ακούσαμε ποτέ ποια ήταν η εξέλιξη του θέματος του Έλληνα αεροπόρου Χατζόγλου, παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, είχε καταρτιστεί και ειδική επιτροπή προς παρακολούθηση των εργασιών κατασκευής! Αλήθεια, ποιος ήταν ο λόγος;
-->
Υπάρχει ένα αλλά…”
ΧΩΡΙΣ αμφιβολία οι Έλληνες που έχουν κάνει εφευρέσεις είναι πάρα πολλοί. Κι αυτό αποδεικνύεται από τις εκπληκτικές εφευρέσεις που έχει κάνει από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Για πολλούς εξ αυτών των Ελλήνων έχουν γραφτεί εξαιρετικά άρθρα. Υπάρχουν, όμως, και ορισμένοι άλλοι Έλληνες εφευρέτες, που έχουν μείνει κυριολεκτικά στην αφάνεια. Ουδείς τους γνωρίζει. Και ασφαλώς ουδείς έχει αφιερώσει ένα άρθρο γι’ αυτούς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση ενός Έλληνα αεροπόρου που άκουγε στο επίθετο Χατζόγλου, τον οποίον επισημάναμε από ένα μικρό (μονόστηλο, θα λέγαμε), αλλά πολύ σημαντικό δημοσίευμα, που είχε κάνει η εφημερίδα «Νεολόγος Πατρών» της Πέμπτης 21 Ιουλίου 1932, όπου αναφέρει εκπληκτικά πράγματα για τον αεροπόρο αυτό.
Αναδημοσιεύουμε το κείμενο αυτούσιο και είμαστε βέβαιοι ότι θα εκπλαγείτε και σεις από τις αποκαλύψεις που κάνει αυτό το δημοσίευμα:
Δόθηκε, λοιπόν, εντολή από τον τότε υπουργό της Αεροπορίας να κατασκευαστεί το αεροπλάνο αυτό στο εργοστάσιο αεροπλάνων στο Φάληρο. Προφανώς το δημοσίευμα αναφέρεται στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ), το οποίο ιδρύθηκε το 1925 με έδρα το Παλαιό Φάληρο, μετά από σχετική απόφαση του Ελευθερίου Βενιζέλου με τη συνεργασία της Βρετανικής Εταιρείας BLACKBURN. Βρισκόταν υπό κρατικό έλεγχο και είχε σαν σκοπό την κατασκευή και τη συντήρηση των επιχειρησιακών και των εκπαιδευτικών αεροσκαφών της εποχής.
Το διάστημα 1926-1929 στις εγκαταστάσεις του ΚΕΑ πραγματοποιήθηκε η κατασκευή του πρώτου Τορπιλοφόρου-Υδροπλάνου τύπου Vellos για λογαριασμό της Ναυτικής Αεροπορίας, δέκα (10) Βομβαρδιστικών αεροσκαφών τύπου ATLAS και δέκα (10) Εκπαιδευτικών αεροσκαφών τύπου Auro Tutor. Έκτοτε το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών είχε μια θεαματική εξέλιξη.
Ωστόσο, δεν ακούσαμε ποτέ ποια ήταν η εξέλιξη του θέματος του Έλληνα αεροπόρου Χατζόγλου, παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, είχε καταρτιστεί και ειδική επιτροπή προς παρακολούθηση των εργασιών κατασκευής! Αλήθεια, ποιος ήταν ο λόγος;
[Οι φωτογραφίες με το αεροπλάνο και το λογότυπο του ΚΕΑ είναι αλιευμένες από την επίσημη ιστοσελίδα την οποίαν έχει το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών. Χίλια ευχαριστώ.]
Από την ιστοσελίδα του κ. Άγγελου Σακκέτου
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου