Translate

Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

Η Ελληνική Μυθολογία και η σύγχρονη Επιστήμη!..

Οι άνθρωποι, λοιπόν, που επέζησαν των κατακλυσμών αυτών, συνέχισαν την ζωή τους μέσα σε πρωτόγονες μορφές και ήσαν αναγκασμένοι να εξηγούν στα παιδιά τους με απλά λόγια τους μύθους της Ελληνικής Μυθολογίας. Και τούτο διότι όταν ο άλλος ζει με άροτρα και κοφτερές πέτρες, που χρησιμοποιεί για τσεκούρι ή μαχαίρι, είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσει τι εστί Δαίδαλος και Ίκαρος, Φρίξος και Έλλη ή το άρμα του Φαέθωντος, άνθρωποι, που πετούσαν προ
των κατακλυσμών στον ουρανό, όπως ακριβώς και σήμερα.
ΕΙΝΑΙ αλήθεια ότι όποιος διαβάζει την Ελληνική Μυθολογία εκπλήσσεται όχι μόνον για τον πλούτο των ιδεών, αλλά και την αλληλουχία των σκέψεων ή την εκπληκτική σύνδεση των γεγονότων μεταξύ τους, που λες ότι τελικώς δεν την έγραψαν πολλά αρχαία ελληνικά χέρια, με πρώτο και καλύτερο τον Όμηρο, αλλά ένα θεϊκό αόρατο χέρι, το όνομα του οποίου δεν θα το μάθουμε ποτέ!

Όταν κάναμε τις τηλεοπτικές εκπομπές μας στην Τηλετώρα, όπου το 70-80% των εκπομπών αυτών ήταν αφιερωμένες στην ελληνική αρχαιότητα, υποστηρίζαμε με σθένος ότι η Ελληνική Μυθολογία δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο απόηχος μιας πανάρχαιας Ελληνικής Ιστορίας, τα ίχνη της οποίας δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε χρονικά. Αυτός και ο λόγος που η μυθολογία αυτή δεν λέγεται Ελληνική Παραμυθολογία, αλλά Ελληνική Μυθολογία, όταν η λέξη μύθος σημαίνει λόγος και όχι παρά-μύθι (= κάτι μη αληθές).
Το πιθανότερο είναι οι πανάρχαιοι αυτοί και αριστουργηματικοί μύθοι να έχουν την ρίζα τους σε προκατακλυσμιαίους πολιτισμούς, οι οποίοι, λόγω της μεγάλη τεχνολογικής εξέλιξης, που επέφεραν την καταστροφή της ανθρωπότητας (όπως ακριβώς πάει να γίνει και σήμερα), επέζησαν στη μνήμη των ανθρώπων που απέμειναν πάνω στον πλανήτη μας.

Οι άνθρωποι, λοιπόν, που επέζησαν των κατακλυσμών αυτών, συνέχισαν την ζωή τους μέσα σε πρωτόγονες μορφές και ήσαν αναγκασμένοι να εξηγούν στα παιδιά τους με απλά λόγια τους μύθους της Ελληνικής Μυθολογίας. Και τούτο διότι όταν ο άλλος ζει με άροτρα και κοφτερές πέτρες, που χρησιμοποιεί για τσεκούρι ή μαχαίρι, είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσει τι εστί Δαίδαλος και Ίκαρος, Φρίξος και Έλλη ή το άρμα του Φαέθωντος, άνθρωποι, που πετούσαν προ των κατακλυσμών στον ουρανό, όπως ακριβώς και σήμερα!
Απλά, λόγω της απίστευτης προόδου της σύγχρονης τεχνολογίας , αρχίζουμε να κατανοούμε κι εμείς, έστω και σε εμβρυώδη μορφή, πολλά από τα γεγονότα της Ελληνικής Μυθολογίας και να τα ερμηνεύουμε μέχρις εκεί που το επιτρέπει η φτωχική λογική μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Χρυσόμαλλον Δέρας.

Το Χρυσόμαλλο Δέρας ήταν το δέρας (δέρμα, προβιά) που απέμεινε από το κριάρι που έστειλε η Νεφέλη για να σώσει το γιο της Φρίξο από τη θυσία που ήθελε να κάνει ο πατέρας του.
Ο βασιλιάς Αθάμας έχοντας πάρει τον χρησμό από το μαντείο των Δελφών ότι ήταν ευθύνη του γιου του το γεγονός πως δε φύτρωσε το σιτάρι εκείνη τη χρονιά, αποφάσισε να τον θυσιάσει. Έτσι η μητέρα του Νεφέλη η οποία είχε πεθάνει, έστειλε από τον ουρανό ένα κριάρι με χρυσό δέρμα να τον αρπάξει από την επικείμενη θυσία. Το κριάρι λοιπόν άρπαξε τον Φρίξο και την Έλλη και τους πήγε στην Κολχίδα. Εκεί ο Φρίξος θυσίασε το κριάρι στο Δία και χάρισε το δέρμα του στο βασιλιά της Κολχίδας, Αιήτη που τον φιλοξενούσε. Εκείνος το κρέμασε σε μια βελανιδιά στο δάσος του θεού Άρη και έβαλε έναν ακοίμητο δράκο να το φυλάσσει.

Όταν φιλοξενούσα στην εκπομπή μου τον κ. Γεώργιο Βαρουφάκη (Καθηγητής Πανεπιστημίου και Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων της Χαλυβουργικής ) με θέμα: «Τα μεταλλωρυχεία – χρυσωρυχεία της Χαλκιδικής και ο Φίλιππος» (4/71997), ειλικρινά εξεπλάγην για τον τρόπο που μου εξηγούσε πως το Χρυσόμαλλον Δέρας δεν ήταν τίποτε άλλο, παρά η εξόρυξη μεταλλευμάτων χρυσού στην Κολχίδα, όπου το μετάλλευμα αυτό το έβαζαν μέσα σε προβιά (δέρας) προβάτων για να μεταφερθεί εύκολα στα κέντρα επεξεργασίας χρυσού στην Κολχίδα.
-->
Κατά συνέπεια, η Αργοναυτική Εκστρατεία στην Κολχίδα του Εύξεινου Πόντου δεν έγινε για κανένα … Χρυσόμαλλον Δέρας, αλλά για την απόκτηση του χρυσού της περιοχής αυτής, όπου ο δράκος δεν ήταν τίποτε άλλο, παρά η βασιλική φρουρά της εποχής, και η εκστρατεία εκφράζει αλληγορικά τη δεύτερη ιστορική μεγάλη αποίκηση των Ελλήνων στον Εύξεινο Πόντο (!!).
Με σεβασμό και τιμή

ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΝ. ΣΑΚΚΕΤΟΣ
loading...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου