Η Δημώνασσα ήταν μια σκληρή γυναίκα με μεγάλες πολιτικές και νομοθετικές ικανότητες. Θέλοντας να οργανώσει το βασίλειό της θέσπισε τρεις πολύ αυστηρούς νόμους. Οι νόμοι αυτοί προνοούσαν τα εξής:
α) κάθε γυναίκα που διαπράττει μοιχεία να κόβονται τα μαλλιά της και να αντιμετωπίζεται ως πόρνη
β) όποιος αυτοκτονεί να ρίχνεται έξω από την πόλη και να παραμένει άταφος και
γ) απαγορεύεται η θανάτωση του βοδιού που
χρησιμοποιείται στην καλλιέργεια των χωραφιών.
Επιβάλλοντας αυτούς του σκληρούς νόμους η Κύπρια βασίλισσα δεν γνώριζε πως στο τέλος θα έπλητταν την ίδια και θα κατέληγαν στη δική της συμφορά. Από τα τρία παιδιά που είχε και τα τρία παρέβησαν τη νομοθεσία. Η μεν κόρη διέπραξε μοιχεία και ως αποτέλεσμα υπέστη τις συνέπειες του πρώτου νόμου, ο ένας της γιος αυτοκτόνησε, οπότε το σώμα του ρίχτηκε άταφο κάπου μακριά και τέλος ο δεύτερος της γιος σκότωσε βόδι και για το λόγο αυτό καταδικάστηκε σε θάνατο.
Η Δημώνασσα υπεραγαπούσε τα παιδιά της αλλά γνώριζε πως έπρεπε είναι ιδιαίτερα σκληρή στην εφαρμογή των νόμων και δεν θα έπρεπε να επιδείξει οποιαδήποτε επιείκεια και ανοχή. Παρόλο που έπεσε σε βαθύτατη θλίψη εντούτοις συνέχισε να εφαρμόζει το σκληρό της νομοθετικό έργο. Ώσπου μια μέρα είδε μια αγελάδα να μουγκρίζει από πόνο κοντά στο νεκρό της μοσχαράκι και τότε αναγνώρισε τη δική της συμφορά και θλίψη για το χαμό των τριών της παιδιών. Μην αντέχοντας τον αβάστακτο πόνο, που η ίδια είχε προκαλέσει στον εαυτό της, πήδησε μέσα σε λιωμένο στη φωτιά χαλκό και σκοτώθηκε.
Αναφορά στο όνομά της γίνεται από τον ρήτορα και σοφιστή Δίωνα στο έργο του «Λόγος περί Τύχης δεύτερος» (1ος με 2ος αιώνας μ.Χ.)..
θέτει ως θέμα την υπακοή στους νόμους από θεληματικό σεβασμό και όχι με την επιβολή τους. Η επιτυχία στην εφαρμογή των νόμων σε μια δημοκρατική κοινωνία επιτυγχάνεται όταν η δέσμευση από το νόμο συνυπάρχει με την ελεύθερη συνείδηση και η υπακοή υπαγορεύεται από σεβασμό και όχι από φόβο.
-->
α) κάθε γυναίκα που διαπράττει μοιχεία να κόβονται τα μαλλιά της και να αντιμετωπίζεται ως πόρνη
β) όποιος αυτοκτονεί να ρίχνεται έξω από την πόλη και να παραμένει άταφος και
γ) απαγορεύεται η θανάτωση του βοδιού που
χρησιμοποιείται στην καλλιέργεια των χωραφιών.
Επιβάλλοντας αυτούς του σκληρούς νόμους η Κύπρια βασίλισσα δεν γνώριζε πως στο τέλος θα έπλητταν την ίδια και θα κατέληγαν στη δική της συμφορά. Από τα τρία παιδιά που είχε και τα τρία παρέβησαν τη νομοθεσία. Η μεν κόρη διέπραξε μοιχεία και ως αποτέλεσμα υπέστη τις συνέπειες του πρώτου νόμου, ο ένας της γιος αυτοκτόνησε, οπότε το σώμα του ρίχτηκε άταφο κάπου μακριά και τέλος ο δεύτερος της γιος σκότωσε βόδι και για το λόγο αυτό καταδικάστηκε σε θάνατο.
Η Δημώνασσα υπεραγαπούσε τα παιδιά της αλλά γνώριζε πως έπρεπε είναι ιδιαίτερα σκληρή στην εφαρμογή των νόμων και δεν θα έπρεπε να επιδείξει οποιαδήποτε επιείκεια και ανοχή. Παρόλο που έπεσε σε βαθύτατη θλίψη εντούτοις συνέχισε να εφαρμόζει το σκληρό της νομοθετικό έργο. Ώσπου μια μέρα είδε μια αγελάδα να μουγκρίζει από πόνο κοντά στο νεκρό της μοσχαράκι και τότε αναγνώρισε τη δική της συμφορά και θλίψη για το χαμό των τριών της παιδιών. Μην αντέχοντας τον αβάστακτο πόνο, που η ίδια είχε προκαλέσει στον εαυτό της, πήδησε μέσα σε λιωμένο στη φωτιά χαλκό και σκοτώθηκε.
Αναφορά στο όνομά της γίνεται από τον ρήτορα και σοφιστή Δίωνα στο έργο του «Λόγος περί Τύχης δεύτερος» (1ος με 2ος αιώνας μ.Χ.)..
θέτει ως θέμα την υπακοή στους νόμους από θεληματικό σεβασμό και όχι με την επιβολή τους. Η επιτυχία στην εφαρμογή των νόμων σε μια δημοκρατική κοινωνία επιτυγχάνεται όταν η δέσμευση από το νόμο συνυπάρχει με την ελεύθερη συνείδηση και η υπακοή υπαγορεύεται από σεβασμό και όχι από φόβο.
Είναι αβέβαιο κατά πόσο υπήρξε ιστορικό πρόσωπο ή μια μορφή μεταξύ μύθου και ιστορίας -- Cyprus
Από το trelogiannis
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου