Translate

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018

Ένα βήμα πιο κοντά το έργο που θα κάνει... ξηρά το πιο πυκνοκατοικημένο ελληνικό νησί

Ένα πρόβλημα λιγότερο για τον διαγωνισμό της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος. Σύμφωνα με πληροφορίες το ΣτΕ απεφάνθη αρνητικά στο αίτημα κατά του διαγωνισμού που είχε υποβληθεί από το 2012 από τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο Σαλαμίνας.

Αυτό, δίνει το δικαίωμα στο Υπουργείο Υποδομών να προχωρήσει πιο γρήγορα στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού που γίνεται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Ήδη από τις 29 Ιανουαρίου οι συμμετέχοντες έχουν
καταθέσει τις προτάσεις τους για τον σχεδιασμό του έργου και πλέον είναι σε διαδικασία εξέτασης από την επιτροπή του διαγωνισμού. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αυτό αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην Άνοιξη.
Τα επόμενα βήματα είναι πλέον και τα πιο κρίσιμα. Μέσα από το σχεδιασμό που έχει διαμορφωθεί στο Υποδομών αλλά και τις προτάσεις των συμμετεχόντων θα "κλειδώσει" το τελικό φυσικό αντικείμενο του έργου. Δηλαδή, ποια όδευση θα ακολουθήσει, πως και με ποια μέθοδο θα κατασκευαστεί η υπόγεια σήραγγα, που θα καταλήγει, περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα κ.ο.κ.

Αυτό θα μας πάει στο επόμενο στάδιο που είναι η κατάθεση για ΑΕΠΟ (για τους Περιβαλλοντικούς Όρους δηλαδή) από το ΥΠΕΝ και την έγκριση από την Περιφέρεια Αττικής. Εφόσον αυτό επιτευχθεί μέσα στο 2018, τότε θα κληθούν οι συμμετέχοντες να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.

Να θυμίσουμε ότι οι στον διαγωνισμό είναι τα παρακάτω σχήματα: ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και VINCI CONCESSIONS-VINCI HIGHWAYS–ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στο στάδιο αυτό θα διευκρινιστεί, όπως έγινε και στον διαγωνισμό του Καστελίου, ποια και πόση θα είναι η συμμετοχή του Δημοσίου στην χρηματοδότηση του έργου ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα συμμετάσχει και η ΕΤΕπ. Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 350-400εκατ.ευρώ που όμως θα κλειδώσει με τον τελικό σχεδιασμό του.
-->
Στόχος είναι το 2019, να έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος-παραχωρησιούχος, να εγκριθεί η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή των Ελλήνων και να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος που είναι 4 χρόνια. Το έργο έχει ως αντικείμενο την Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση της Υποθαλάσσιας Σήραγγας που εκτιμάται ότι θα είναι φθηνότερη από τα σημερινά επίπεδα τιμών ανά όχημα και επιβάτη που έχουν τα ferry-boats.
Του Νίκου Καραγιάννη - ypodomes.com
Από το thesecretrealtruth
loading...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου