Ίδιον της ελληνικής φύσης η εφευρετικότητα έχει οδηγήσει σε μεγάλες επιτυχίες, που απέσπασαν τον διεθνή θαυμασμό και μας έκαναν ιδιαίτερα περήφανους: από τον Δούρειο Ίππο στον φραπέ και από την μπουγάτσα στην αντιπαροχή, το ελληνικό πνεύμα έχει αποδείξει ότι βρίσκεται σταθερά στην πρωτοπορία.
Πέρα από τις δάφνες που έχουν αποκομίσει πολλές ελληνικές εφευρέσεις διεθνώς, στην Ελλάδα η καταγωγή τους
παραμένει άγνωστη.
Περίπτερο:
“Περίπτερους” αποκαλούσαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι τους ναούς εκείνους που ήταν περιστοιχισμένοι από κίονες. Από εκείνους τους ναούς πήραν το όνομά τους τα περίπτερα και δικαιολογημένα, καθώς επρόκειτο να εξελιχθούν σε μικρούς ναούς, παρεκκλήσια, καλύτερα, του καταναλωτισμού.
Στη σημερινή παγκόσμια πραγματικότητα, πολλοί έχουν προσπαθήσει να αντιγράψουν την ελληνική αυτή πατέντα επί ματαίω: τα αμερικανικά νιουζσταντς, τα γαλλικά μαιζόν ντε λα πρες και τα ιταλικά εντίκολα, όσο και να προσπαθούν δεν θα καταφέρουν ποτέ να αποκτήσουν την αίγλη που έχει το παραδοσιακό, ελληνικό περίπτερο.
Ξυραφάκι
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες φρόντιζαν να ξυρίζουν τα γένια τους, κάτι που προσπάθησε να αναπαραστήσει η ταινία «Τροία». Απόδειξη, αυτή η φωτογραφία:
Όπως βλέπουμε ο Αχιλλέας και ο Πάρις είναι -εμφανώς- φερσκοξυρισμένοι, ενώ ο Έκτορας διατηρεί γενιάδα. Ο λόγος είναι φυσικά, ότι από την αρχαία Ελλάδα γνώριζαν πώς να ξυρίζονται και μάλιστα κόντρα. Όπως οι αρχαίοι Έλληνες πρωτοστάτησαν στην ανδρική περιποίηση, έτσι οι σύγχρονοι Έλληνες, πρωτοστάτησαν στην εξέλιξή της: το ξυραφάκι δύο λεπίδων μίας χρήσης, εφεύρεση της εταιρείας ΒΙΟΛΕΞ, αποτέλεσε την εκπλήρωση ενός χρέους στους προγόνους μας.
Το θαυματουργό κέικ
Ο κύκλωπας Πολύφημος είναι, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ο πρώτος παρασκευαστής τυριού: Μετέφερε το γάλα από τα πρόβατά του μέσα σε ασκούς φτιαγμένους από στομάχια ζώων και μία μέρα συνειδητοποίησε ότι όταν πήζει το γάλα, παράγεται το γνωστό στέρεο, εύγευστο και διατηρήσιμο προϊόν. Από την διαδικασία αυτή, περίσσευε ένα διάλυμα ιδιαίτερα όξινο. “Ποιος θα μπορούσε να μου πει πώς να χειριστώ αυτό το υγρό” διερωτήθηκε πολλάκις ο Πολύφημος, λαμβάνοντας πάντα την ίδια απάντηση: Κανένας. Την ίδια απάντηση λάμβαναν και οι γαλακτοβιομηχανίες που επί χρόνια απέρριπταν το εξαιρετικά ρυπογόνο τυρόγαλα στα ποτάμια.
Μέχρι που το 2007, μία ομάδα επιστημόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατάφερε από το υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη απόβλητο, να παράξει το κέικ αποκατάστασης Feedback, το οποίο έχει τεράστια περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Έτσι, με μία κίνηση κατάφεραν να μειώσουν την ρύπανση από το τυρόγαλα, να δημιουργήσουν ένα προϊόν με τεράστια θρεπτική αξία και να δώσουν απάντηση στο ερώτημα του Πολύφημου.
Ρομπότ που μαζεύει ελιές
Ο βασιλιάς της Αθήνας(που τότε δεν λεγόταν Αθήνα) Κέκροπας βρισκόταν στο δίλημμα μεταξύ Αθηνάς και Ποσειδώνα σχετικά με το ποιος θεός θα γίνει ο προστάτης, δίνοντας παράλληλα το όνομα στην πόλη του. Η πηγή με αλμυρό νερό του Ποσειδώνα δεν φάνηκε να πείθει τους κατοίκους που στράφηκαν στο δέντρο της ελιάς, που τους προσέφερε η Αθηνά. Από τότε, η πόλη αυτή απέκτησε όνομα και χιλιάδες τέκνα Ελλήνων, μία ευκαιρία για επαφή με την αγροτική ζωή στα μέσα του φθινοπώρου.
Την ολοκλήρωση του έργου της θεάς Αθηνάς ανέλαβε ως άλλος Ήφαιστος ο Πάνος Γκολφίνος, ο οποίος εξέλιξε ένα μηχάνημα-ρομπότ, που αρπάζει την ελιά και την τραντάζει σύγκορμη, διευκολύνοντας το έργο των εργατών και των φοιτητών που θα πάνε στο χωριό τα Χριστούγεννα, τώρα έχουν διάβασμα.
-->
Πέρα από τις δάφνες που έχουν αποκομίσει πολλές ελληνικές εφευρέσεις διεθνώς, στην Ελλάδα η καταγωγή τους
παραμένει άγνωστη.
Περίπτερο:
“Περίπτερους” αποκαλούσαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι τους ναούς εκείνους που ήταν περιστοιχισμένοι από κίονες. Από εκείνους τους ναούς πήραν το όνομά τους τα περίπτερα και δικαιολογημένα, καθώς επρόκειτο να εξελιχθούν σε μικρούς ναούς, παρεκκλήσια, καλύτερα, του καταναλωτισμού.
Στη σημερινή παγκόσμια πραγματικότητα, πολλοί έχουν προσπαθήσει να αντιγράψουν την ελληνική αυτή πατέντα επί ματαίω: τα αμερικανικά νιουζσταντς, τα γαλλικά μαιζόν ντε λα πρες και τα ιταλικά εντίκολα, όσο και να προσπαθούν δεν θα καταφέρουν ποτέ να αποκτήσουν την αίγλη που έχει το παραδοσιακό, ελληνικό περίπτερο.
Ξυραφάκι
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες φρόντιζαν να ξυρίζουν τα γένια τους, κάτι που προσπάθησε να αναπαραστήσει η ταινία «Τροία». Απόδειξη, αυτή η φωτογραφία:
Όπως βλέπουμε ο Αχιλλέας και ο Πάρις είναι -εμφανώς- φερσκοξυρισμένοι, ενώ ο Έκτορας διατηρεί γενιάδα. Ο λόγος είναι φυσικά, ότι από την αρχαία Ελλάδα γνώριζαν πώς να ξυρίζονται και μάλιστα κόντρα. Όπως οι αρχαίοι Έλληνες πρωτοστάτησαν στην ανδρική περιποίηση, έτσι οι σύγχρονοι Έλληνες, πρωτοστάτησαν στην εξέλιξή της: το ξυραφάκι δύο λεπίδων μίας χρήσης, εφεύρεση της εταιρείας ΒΙΟΛΕΞ, αποτέλεσε την εκπλήρωση ενός χρέους στους προγόνους μας.
Το θαυματουργό κέικ
Ο κύκλωπας Πολύφημος είναι, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ο πρώτος παρασκευαστής τυριού: Μετέφερε το γάλα από τα πρόβατά του μέσα σε ασκούς φτιαγμένους από στομάχια ζώων και μία μέρα συνειδητοποίησε ότι όταν πήζει το γάλα, παράγεται το γνωστό στέρεο, εύγευστο και διατηρήσιμο προϊόν. Από την διαδικασία αυτή, περίσσευε ένα διάλυμα ιδιαίτερα όξινο. “Ποιος θα μπορούσε να μου πει πώς να χειριστώ αυτό το υγρό” διερωτήθηκε πολλάκις ο Πολύφημος, λαμβάνοντας πάντα την ίδια απάντηση: Κανένας. Την ίδια απάντηση λάμβαναν και οι γαλακτοβιομηχανίες που επί χρόνια απέρριπταν το εξαιρετικά ρυπογόνο τυρόγαλα στα ποτάμια.
Μέχρι που το 2007, μία ομάδα επιστημόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατάφερε από το υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη απόβλητο, να παράξει το κέικ αποκατάστασης Feedback, το οποίο έχει τεράστια περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Έτσι, με μία κίνηση κατάφεραν να μειώσουν την ρύπανση από το τυρόγαλα, να δημιουργήσουν ένα προϊόν με τεράστια θρεπτική αξία και να δώσουν απάντηση στο ερώτημα του Πολύφημου.
Ρομπότ που μαζεύει ελιές
Ο βασιλιάς της Αθήνας(που τότε δεν λεγόταν Αθήνα) Κέκροπας βρισκόταν στο δίλημμα μεταξύ Αθηνάς και Ποσειδώνα σχετικά με το ποιος θεός θα γίνει ο προστάτης, δίνοντας παράλληλα το όνομα στην πόλη του. Η πηγή με αλμυρό νερό του Ποσειδώνα δεν φάνηκε να πείθει τους κατοίκους που στράφηκαν στο δέντρο της ελιάς, που τους προσέφερε η Αθηνά. Από τότε, η πόλη αυτή απέκτησε όνομα και χιλιάδες τέκνα Ελλήνων, μία ευκαιρία για επαφή με την αγροτική ζωή στα μέσα του φθινοπώρου.
Την ολοκλήρωση του έργου της θεάς Αθηνάς ανέλαβε ως άλλος Ήφαιστος ο Πάνος Γκολφίνος, ο οποίος εξέλιξε ένα μηχάνημα-ρομπότ, που αρπάζει την ελιά και την τραντάζει σύγκορμη, διευκολύνοντας το έργο των εργατών και των φοιτητών που θα πάνε στο χωριό τα Χριστούγεννα, τώρα έχουν διάβασμα.
Από το makeleio
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου