Το παγκόσμιο «παραλήρημα» με τα εντυπωσιακά ευρήματα του τάφου της Αμφίπολης συνεχίζεται, παράλληλα με τις θεωρίες για το ποιος είναι θαμμένος στο λόφο Καστά.
«Νερό στο μύλο» της επιστημονικής -και όχι μόνο- αντιπαράθεσης έρχεται να ρίξει το Discovery, το οποίο φιλοξενεί στην ιστοσελίδα του, την άποψη ότι το ψηφιδωτό με την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, αφενός δείχνει το ποιος είναι θαμμένος στον τάφο και αφετέρου αποτελεί,
σύμφωνα και με τον τίτλο του δημοσιεύματος, το καλύτερο πορτραίτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.
Φιλοξενεί επίσης δηλώσεις του αιγυπτιολόγου και διάσημου Βρετανού συγγραφέα, Αντριου Τσαγκ, που αναλύει γιατί το εντυπωσιακό ψηφιδωτό που ήρθε στο φως είναι το πιο καλό πορτραίτο του μεγάλου στρατηλάτη!
Ο Τσαγκ θεωρεί πιο πιθανό το ενδεχόμενο στον τάφο να βρίσκεται η Ολυμπιάδα, από τη στιγμή που οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τις Σφίγγες και τα γυναικεία αγάλματα των Καρυάτιδων στο εσωτερικό του τάφου.
Σύμφωνα με τον ίδιο το συγγραφέα του βιβλίου «Αναζητώντας τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου», «το ψηφιδωτό απεικονίζει τον Ερμή, τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη. Στην πραγματικότητα η αναπαράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης έχει ανθρώπινες αντιστοιχίες» λέει και υποστηρίζει ότι ο Ερμής είναι ο Αλέξανδρος, ο Πλούτωνας ο Φίλιππος Β’ και η Περσεφόνη η Ολυμπιάδα.
«Πιστεύω ότι η Περσεφόνη αναπαριστά το πρόσωπο της γυναίκας που είναι θαμμένη στον τάφο, η οποία οδηγείται στον κάτω κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι πρόκειται για κάποια σημαντική βασίλισσα της Μακεδονίας, η οποία πέθανε κάπου ανάμεσα στο 325-300 π.Χ. πιθανότατα στην Αμφίπολη, οπότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι πρόκειται για την Ολυμπιάδα ή τη Ρωξάνη» εξηγεί.
Ο Άντριου Τσαγκ στέκεται και στο γεγονός πως η Περσεφόνη στο ψηφιδωτό απεικονίζεται κοκκινομάλλα. Και αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που τον κάνει να πιστεύει πως πρόκειται για την Ολυμπιάδα.
«Η Ρωξάνη, η σύζυγος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, προερχόταν από την περιοχή του σημερινού Αφγανιστάν, κάτι που καθιστά εξαιρετικά σπάνια την πιθανότητα να είναι στην πραγματικότητα κοκκινομάλλα. Στον αντίποδα, η Ολυμπιάδα προερχόταν από τους Μολοσσούς της Ηπείρου, όπου τα κόκκινα μαλλιά ήταν κάτι το συνηθισμένο» τονίζει.
Σύμφωνα με τον Τσαγκ, τα άλλα δυο πρόσωπα του ψηφιδωτού είναι τα εξής: «Ο Πλούτωνας μοιάζει με τον Φίλιππο Β’. Είναι εστεμμένος σαν βασιλιάς και έχει γυρισμένη τη δεξιά πλευρά του κεφαλιού του: το δεξί μάτι του Φιλίππου ήταν παραμορφωμένο εξαιτίας μιας πληγής από βέλος κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Μεθώνης 356 π.Χ., οπότε η δεξιά πλευρά του προσώπου του δεν μπορούσε να εμφανίζεται».
«Είναι τεράστια ειρωνεία να απεικονίζεται ο Φίλιππος στο ψηφιδωτό ως εκείνος που μεταφέρει τη Ρωξάνη στον κάτω κόσμο» υπογραμμίζει, «καθώς υπάρχουν αρκετές φήμες που θέλουν την Ολυμπιάδα να είχε σχέση με τη δολοφονία του».
-->
«Νερό στο μύλο» της επιστημονικής -και όχι μόνο- αντιπαράθεσης έρχεται να ρίξει το Discovery, το οποίο φιλοξενεί στην ιστοσελίδα του, την άποψη ότι το ψηφιδωτό με την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, αφενός δείχνει το ποιος είναι θαμμένος στον τάφο και αφετέρου αποτελεί,
σύμφωνα και με τον τίτλο του δημοσιεύματος, το καλύτερο πορτραίτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.
Φιλοξενεί επίσης δηλώσεις του αιγυπτιολόγου και διάσημου Βρετανού συγγραφέα, Αντριου Τσαγκ, που αναλύει γιατί το εντυπωσιακό ψηφιδωτό που ήρθε στο φως είναι το πιο καλό πορτραίτο του μεγάλου στρατηλάτη!
Ο Τσαγκ θεωρεί πιο πιθανό το ενδεχόμενο στον τάφο να βρίσκεται η Ολυμπιάδα, από τη στιγμή που οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τις Σφίγγες και τα γυναικεία αγάλματα των Καρυάτιδων στο εσωτερικό του τάφου.
Σύμφωνα με τον ίδιο το συγγραφέα του βιβλίου «Αναζητώντας τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου», «το ψηφιδωτό απεικονίζει τον Ερμή, τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη. Στην πραγματικότητα η αναπαράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης έχει ανθρώπινες αντιστοιχίες» λέει και υποστηρίζει ότι ο Ερμής είναι ο Αλέξανδρος, ο Πλούτωνας ο Φίλιππος Β’ και η Περσεφόνη η Ολυμπιάδα.
«Πιστεύω ότι η Περσεφόνη αναπαριστά το πρόσωπο της γυναίκας που είναι θαμμένη στον τάφο, η οποία οδηγείται στον κάτω κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι πρόκειται για κάποια σημαντική βασίλισσα της Μακεδονίας, η οποία πέθανε κάπου ανάμεσα στο 325-300 π.Χ. πιθανότατα στην Αμφίπολη, οπότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι πρόκειται για την Ολυμπιάδα ή τη Ρωξάνη» εξηγεί.
Ο Άντριου Τσαγκ στέκεται και στο γεγονός πως η Περσεφόνη στο ψηφιδωτό απεικονίζεται κοκκινομάλλα. Και αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που τον κάνει να πιστεύει πως πρόκειται για την Ολυμπιάδα.
«Η Ρωξάνη, η σύζυγος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, προερχόταν από την περιοχή του σημερινού Αφγανιστάν, κάτι που καθιστά εξαιρετικά σπάνια την πιθανότητα να είναι στην πραγματικότητα κοκκινομάλλα. Στον αντίποδα, η Ολυμπιάδα προερχόταν από τους Μολοσσούς της Ηπείρου, όπου τα κόκκινα μαλλιά ήταν κάτι το συνηθισμένο» τονίζει.
Σύμφωνα με τον Τσαγκ, τα άλλα δυο πρόσωπα του ψηφιδωτού είναι τα εξής: «Ο Πλούτωνας μοιάζει με τον Φίλιππο Β’. Είναι εστεμμένος σαν βασιλιάς και έχει γυρισμένη τη δεξιά πλευρά του κεφαλιού του: το δεξί μάτι του Φιλίππου ήταν παραμορφωμένο εξαιτίας μιας πληγής από βέλος κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Μεθώνης 356 π.Χ., οπότε η δεξιά πλευρά του προσώπου του δεν μπορούσε να εμφανίζεται».
«Είναι τεράστια ειρωνεία να απεικονίζεται ο Φίλιππος στο ψηφιδωτό ως εκείνος που μεταφέρει τη Ρωξάνη στον κάτω κόσμο» υπογραμμίζει, «καθώς υπάρχουν αρκετές φήμες που θέλουν την Ολυμπιάδα να είχε σχέση με τη δολοφονία του».
«Όσον αφορά στον Ερμή, εμφανίζεται με μια συγκεκριμένη κίνηση, δράμα και φροντίδα. Σχεδόν κλέβει την παράσταση. Αν πρέπει να το προσωποποιήσουμε θα έπρεπε να είναι ένα πρόσωπο κοντά στη βασίλισσα» λέει ο Τσαγκ και παρατηρεί πως στο ψηφιδωτό ο Φίλιππος απεικονίζεται σχεδόν στην ηλικία του θανάτου του, ενώ ο Ερμής δείχνει περίπου 20 ετών.
Και διερωτάται:
«Ποιος ήταν 20 ετών όταν πέθανε η Ρωξάνη; Η απάντηση σαφής: ο Μέγας Αλέξανδρος».
Πηγή: protothema.gr
Από το amfipolinews
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου