Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
« οι τζιχαντιστές κρύβουν βόμβες επάνω τους ενώ οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει να είναι ζωσμένοι με τις «βόμβες διασποράς» της Πνευματικής και Πολιτισμικής τους Παράδοσης .
Αυτή η Παράδοση πρέπει να διαφυλάσσεται ως κόρην οφθαλμού ακόμα και στις λέξεις.
ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
μετασχηματίζει τα πάντα
αρκεί να μην το ΞΕΘΩΡΙΑΣΟΥΜΕ ούτε και κατ όνομα.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα πληθαίνουν τα δημοσιεύματα και τα ακούσματα περί «Αγίου Βουνού» υπονοώντας το Αγιώνυμο Όρος της Υπεραγίας Θεοτόκου.
Το πόσο δόκιμος όρος είναι αυτός επαφίεται στην γνώση του καθένα.
Όμως η Καθιέρωση της Ονομασίας του ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ανά τους αιώνες έχει να κάνει με αυτήν την ΠΑΡΑΔΟΣΗ μας που δεν πρόκειται να αλλάξει με τίποτε.
« Την πρώτη ονομασία και μετονομασία τη συναντούμε στον βίο των μαρτύρων της Τιβεριούπολις του Θεοφύλακτου Αχρίδος, όπου διαβάζουμε […]το πάλαι μεν ιερόν,νυν δε άγιον όρος καταλαμβάνει[…].[2] Κατά το θεωρούμενο πρώτο Τυπικό που επικύρωσε ο Αυτοκράτορας Ιωάννης Τσιμισκής, ο Άθως καλείται απλώς «Όρος». Ίσως αυτή να ήταν η συνήθης τότε ονομασία του χώρου.
Η επικράτηση όμως του ονόματος «Άγιον Όρος» φαίνεται να έγινε κατά το πρώτο μισό του 12ου αιώνα, συγκεκριμένα σε χρυσόβουλο έγγραφο του Αυτοκράτορα Αλέξιου Α’ Κομνηνού προς την Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας το 1144, η οποία αναγνωρίζεται οριστικά και επίσημα και επιβάλλεται το νέο όνομα όπως αναγράφεται σ΄ αυτό: «Εφεξής το όνομα του Άθω καλείσθαι Άγιον Όρος παρά πάντων». Σε μεταγενέστερα αυτοκρατορικά και άλλα έγγραφα αναφέρεται ως «Το Αγιώνυμον Όρος του Άθω».
el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1
Τι λέει η ίδια η ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ για τον ιδικόν της Κλήρο.
« Η Κυρία Θεοτόκος όταν φανερώθηκε στον πρώτο ερημίτη του Άθωνα, τον άγιο Πέτρο (655—681) και μετά από τέσσερις ως πέντε αιώνες στον ηγούμενο της Μεγίστης Λαύρας Νικόλαο και στον ένα και στον άλλο είπε:
«Η κατοίκησή σας και η κατά Θεόν ανάπαυσή σας αλλού πουθενά δεν θα είναι παρά μόνο στο Όρος του Άθωνος, το οποίον έλαβα από τον Υιόν και Θεόν μου να είναι κλήρος δικός μου, στον οποίον εκείνοι που θέλουν να αναχωρήσουν από τις κοσμικές φροντίδες συγχύσεις, να έρχονται σ’ αυτό και να δουλεύουν στο περιβόλι αυτό, να καλλιεργούν την αρετή, την καθαρότητα της καρδιάς και την αγνότητα της ψυχής τους και από τώρα
και εμπρός θα λέγεται από όλους «Άγιον Όρος» «Αγιον Όρος τουτεΰθεν κεκλήσεται… καί περιβόλι δικό μου».
«Υπόσχομαι δε, πολύ να αγαπώ, να βοηθώ και να σκέπω εκείνους, που με άδολη καρδιά έρχονται να δουλέψουν ολόψυχα στο Θεό, να προσεύχονται αδιάκοπα για την ψυχή τους, να παρακαλούνε το Θεό για την Εκκλησία Του και όλο τον κόσμο να τον φωτίσει ο Θεός να γίνουν όλοι πρόβατα γνήσια και άδολα του Χρίστου και Θεού μας.»
«Με το έλεος και τη χάρη του Υιού και Θεού μου θα γεμίσει από την μια άκρη ως την άλλη το Όρος τούτο από Μοναχούς πλήθος πολύ ευσεβών και Ορθοδόξων. Για τούτο χαίρεται και αγάλλεται το πνεύμα μου, διότι όλοι αυτοί, θα υμνούν, θα ευλογούν και θα δοξάζουν το πάντιμον και μεγαλοπρεπές όνομα της Παναγίας Τριάδος. Από αυτούς τους Μοναχούς, με τα σημεία και θαύματα που θα κάνουν, με την καθαρή και άγια ζωή τους, θα δοξάζεται και θα μεγαλύνεται, σε όλα τα πλάτη και τα μήκη, σε Ανατολή και Δύση, σε Βορρά και Νότο το όνομα του Θεού από όλον τον κόσμο.»
«Από την θλίψη, τη στενοχώρια, τους πειρασμούς, τα σκάνδαλα και τις στερήσεις που θα υπομένουν οι Μοναχοί αυτοί, θα μάθει ο κόσμος να κάνει υπομονή στις δύσκολες στιγμές της ζωής του.» Μετάφρασις – Μοναχός Δαμασκηνός Γρηγοριάτης
Το Άγιον Όρος είναι κλήρος της Παναγίας
pigizois.net
agioritikesmnimes.blogspot.gr
epanastasilae.blogspot.gr/
« Εἶναι θεόπνευστος ἐκεῖνος ὁ λόγος ἑνός ἁγιορείτου μοναχοῦ ὅτι τό Ἅγιον Ὄρος εἶναι ὁ τόπος, ὅπου πολλοί ἄνθρωποι μετανοοῦν καί γι᾿ αὐτό γίνεται χαρά στόν οὐρανό, ὅπως λέγει ἡ Γραφή (Λουκ.15,17).
«Δεῦτε ἀναβῶμεν εἰς τό ὄρος τοῦ Κυρίου καί εἰς τόν οἶκον τοῦ Θεοῦ ἡμῶν καί θεασώμεθα τήν δόξαν τῆς μεταμορφώσεως…. καί ἐκ τοῦ φωτός προσλάβωμεν φῶς…». Ἡ θαυμαστή ὑμνογραφία τῆς ἑορτῆς μᾶς ἔκανε νά ζοῦμε στήν πραγματικότητα τό ἀνέκφραστο μυστήριο τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Κυρίου μας.
«Ο Άθωνας είχε γίνει Θαβώρ κι εμείς φαινόταν ότι είμασταν περιτριγυρισμένοι από το φωτεινό ξεχείλισμα της Μεταμορφώσεως του Χριστού»
Αὔγουστος 1983
από το βιβλίο: «Η ΚΛΗΣΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ» – Μακαριστοῦ Γέροντος Πετρωνίου Τανάσε Δικαίου Ρουμανικῆς Σκήτης Τ. Προδρόμου Προδρόμου, Μεγίστης Λαύρας Ἁγίου Ὄρους simeiakairwn.wordpress.com/
ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ μετασχηματίζει τα πάντα
αρκεί να μην το ΞΕΘΩΡΙΑΣΟΥΜΕ ούτε κατ όνομα.
-->
« οι τζιχαντιστές κρύβουν βόμβες επάνω τους ενώ οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει να είναι ζωσμένοι με τις «βόμβες διασποράς» της Πνευματικής και Πολιτισμικής τους Παράδοσης .
Αυτή η Παράδοση πρέπει να διαφυλάσσεται ως κόρην οφθαλμού ακόμα και στις λέξεις.
ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
μετασχηματίζει τα πάντα
αρκεί να μην το ΞΕΘΩΡΙΑΣΟΥΜΕ ούτε και κατ όνομα.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα πληθαίνουν τα δημοσιεύματα και τα ακούσματα περί «Αγίου Βουνού» υπονοώντας το Αγιώνυμο Όρος της Υπεραγίας Θεοτόκου.
Το πόσο δόκιμος όρος είναι αυτός επαφίεται στην γνώση του καθένα.
Όμως η Καθιέρωση της Ονομασίας του ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ανά τους αιώνες έχει να κάνει με αυτήν την ΠΑΡΑΔΟΣΗ μας που δεν πρόκειται να αλλάξει με τίποτε.
« Την πρώτη ονομασία και μετονομασία τη συναντούμε στον βίο των μαρτύρων της Τιβεριούπολις του Θεοφύλακτου Αχρίδος, όπου διαβάζουμε […]το πάλαι μεν ιερόν,νυν δε άγιον όρος καταλαμβάνει[…].[2] Κατά το θεωρούμενο πρώτο Τυπικό που επικύρωσε ο Αυτοκράτορας Ιωάννης Τσιμισκής, ο Άθως καλείται απλώς «Όρος». Ίσως αυτή να ήταν η συνήθης τότε ονομασία του χώρου.
Η επικράτηση όμως του ονόματος «Άγιον Όρος» φαίνεται να έγινε κατά το πρώτο μισό του 12ου αιώνα, συγκεκριμένα σε χρυσόβουλο έγγραφο του Αυτοκράτορα Αλέξιου Α’ Κομνηνού προς την Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας το 1144, η οποία αναγνωρίζεται οριστικά και επίσημα και επιβάλλεται το νέο όνομα όπως αναγράφεται σ΄ αυτό: «Εφεξής το όνομα του Άθω καλείσθαι Άγιον Όρος παρά πάντων». Σε μεταγενέστερα αυτοκρατορικά και άλλα έγγραφα αναφέρεται ως «Το Αγιώνυμον Όρος του Άθω».
el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1
Τι λέει η ίδια η ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ για τον ιδικόν της Κλήρο.
« Η Κυρία Θεοτόκος όταν φανερώθηκε στον πρώτο ερημίτη του Άθωνα, τον άγιο Πέτρο (655—681) και μετά από τέσσερις ως πέντε αιώνες στον ηγούμενο της Μεγίστης Λαύρας Νικόλαο και στον ένα και στον άλλο είπε:
«Η κατοίκησή σας και η κατά Θεόν ανάπαυσή σας αλλού πουθενά δεν θα είναι παρά μόνο στο Όρος του Άθωνος, το οποίον έλαβα από τον Υιόν και Θεόν μου να είναι κλήρος δικός μου, στον οποίον εκείνοι που θέλουν να αναχωρήσουν από τις κοσμικές φροντίδες συγχύσεις, να έρχονται σ’ αυτό και να δουλεύουν στο περιβόλι αυτό, να καλλιεργούν την αρετή, την καθαρότητα της καρδιάς και την αγνότητα της ψυχής τους και από τώρα
και εμπρός θα λέγεται από όλους «Άγιον Όρος» «Αγιον Όρος τουτεΰθεν κεκλήσεται… καί περιβόλι δικό μου».
«Υπόσχομαι δε, πολύ να αγαπώ, να βοηθώ και να σκέπω εκείνους, που με άδολη καρδιά έρχονται να δουλέψουν ολόψυχα στο Θεό, να προσεύχονται αδιάκοπα για την ψυχή τους, να παρακαλούνε το Θεό για την Εκκλησία Του και όλο τον κόσμο να τον φωτίσει ο Θεός να γίνουν όλοι πρόβατα γνήσια και άδολα του Χρίστου και Θεού μας.»
«Με το έλεος και τη χάρη του Υιού και Θεού μου θα γεμίσει από την μια άκρη ως την άλλη το Όρος τούτο από Μοναχούς πλήθος πολύ ευσεβών και Ορθοδόξων. Για τούτο χαίρεται και αγάλλεται το πνεύμα μου, διότι όλοι αυτοί, θα υμνούν, θα ευλογούν και θα δοξάζουν το πάντιμον και μεγαλοπρεπές όνομα της Παναγίας Τριάδος. Από αυτούς τους Μοναχούς, με τα σημεία και θαύματα που θα κάνουν, με την καθαρή και άγια ζωή τους, θα δοξάζεται και θα μεγαλύνεται, σε όλα τα πλάτη και τα μήκη, σε Ανατολή και Δύση, σε Βορρά και Νότο το όνομα του Θεού από όλον τον κόσμο.»
«Από την θλίψη, τη στενοχώρια, τους πειρασμούς, τα σκάνδαλα και τις στερήσεις που θα υπομένουν οι Μοναχοί αυτοί, θα μάθει ο κόσμος να κάνει υπομονή στις δύσκολες στιγμές της ζωής του.» Μετάφρασις – Μοναχός Δαμασκηνός Γρηγοριάτης
Το Άγιον Όρος είναι κλήρος της Παναγίας
pigizois.net
agioritikesmnimes.blogspot.gr
epanastasilae.blogspot.gr/
« Εἶναι θεόπνευστος ἐκεῖνος ὁ λόγος ἑνός ἁγιορείτου μοναχοῦ ὅτι τό Ἅγιον Ὄρος εἶναι ὁ τόπος, ὅπου πολλοί ἄνθρωποι μετανοοῦν καί γι᾿ αὐτό γίνεται χαρά στόν οὐρανό, ὅπως λέγει ἡ Γραφή (Λουκ.15,17).
«Δεῦτε ἀναβῶμεν εἰς τό ὄρος τοῦ Κυρίου καί εἰς τόν οἶκον τοῦ Θεοῦ ἡμῶν καί θεασώμεθα τήν δόξαν τῆς μεταμορφώσεως…. καί ἐκ τοῦ φωτός προσλάβωμεν φῶς…». Ἡ θαυμαστή ὑμνογραφία τῆς ἑορτῆς μᾶς ἔκανε νά ζοῦμε στήν πραγματικότητα τό ἀνέκφραστο μυστήριο τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Κυρίου μας.
«Ο Άθωνας είχε γίνει Θαβώρ κι εμείς φαινόταν ότι είμασταν περιτριγυρισμένοι από το φωτεινό ξεχείλισμα της Μεταμορφώσεως του Χριστού»
Αὔγουστος 1983
από το βιβλίο: «Η ΚΛΗΣΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ» – Μακαριστοῦ Γέροντος Πετρωνίου Τανάσε Δικαίου Ρουμανικῆς Σκήτης Τ. Προδρόμου Προδρόμου, Μεγίστης Λαύρας Ἁγίου Ὄρους simeiakairwn.wordpress.com/
ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ μετασχηματίζει τα πάντα
αρκεί να μην το ΞΕΘΩΡΙΑΣΟΥΜΕ ούτε κατ όνομα.
« Το Βυζάντιο γέννησε το Άγιον Όρος. Σήμερα, θα μπορούσε το Άγιον Όρος να ξαναγεννήσει το Βυζάντιο, αρκεί να μην «ξεθωριάσουμε». Βλέπετε, σήμερα οι άνθρωποι έχουν απογοητευτεί από τα πάντα, και αναζητούν κάτι που να αξίζει. Είναι πολύ εύκολο. Αρκεί να μην «ξεθωριάσουμε»… ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ»
ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
Με Πίστη και Ελπίδα
Δρ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ
Από το lithosfotos
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου