Translate

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Ο καθρέφτης στο δοκιμαστήριο αποφασίζει για εμάς...

Από τότε που το e-commerce άρχισε να απειλεί τα φυσικά καταστήματα-την τελευταία δεκαετία
οι έμποροι έχουν ξεκινήσει προσπάθειες να προσαρμόσουν τη λειτουργία τους στο διαδικτυακό περιβάλλον. Ωστόσο, παρά τα σήματα που έρχονται από την αγορά, μέχρι στιγμής, η πλειοψηφία αυτών έχει αποτύχει να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό και υπολείπεται σημαντικά.

Πρόσφατες προσπάθειες όπως είναι τα QR Codes (Quick Response Codes) δεν κατάφεραν να
συγκινήσουν τους καταναλωτές. Πρόκειται για barcodes, τα οποία χρησιμοποιούνται κυρίως από tech savvy εταιρίες και χρήστες και αποτελούν έναν τρόπο σύνδεσης, μέσω κινητού του offline περιβάλλοντος με links και πληροφορίες για προϊόντα οι οποίες αποθηκευμένες online.
Ωστόσο, αυτή η μέθοδος δεν είχε ιδιαίτερη απήχηση, όπως εκτιμά ο Brendan Witcher, ειδικός στη στρατηγική λιανικών πωλήσεων στη Forrester. Όπως σημειώνει, οι έμποροι λιανικής κάνουν ελάχιστα για να βελτιώσουν την εμπειρία της αγοράς. «Ο κόσμος μπορεί να δοκιμάσει την καινοτομία αλλά δεν θα κολλήσει σε αυτή επειδή απλώς υπάρχει», σημειώνει ο Witcher.
Μια startup, η Oak Labs, η οποία ιδρύθηκε το 2015 από πρώην στελέχη του EBay, εστιάζει στο να γεφυρώσει το χάσμα και να διορθώσει τα «κακώς κείμενα» των φυσικών καταστημάτων. Η εταιρεία που έχει έδρα το Σαν Φρανσίσκο, ξεκίνησε από τα δοκιμαστήρια που υπάρχουν στα φυσικά καταστήματα διορθώνοντας ελαττώματα όπως είναι ο κακός φωτισμός, η στενότητα χώρου, η ελλιπής εξυπηρέτηση, για τα οποία συχνά παραπονιούνται οι πελάτες. Αυτό αποτέλεσε μια σημαντική κίνηση αν ληφθεί υπ’ όψιν μια έρευνα του Alert Tech, η οποία υποστηρίζει ότι οι καταναλωτές είναι επτά φορές περισσότερο διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα προϊόν όταν το έχουν δοκιμάσει παρά όταν απλώς περιηγούνται στους χώρους του καταστήματος.

Το πρώτο προϊόν της Oak Lab είναι ένας ειδικός καθρέφτης στα δοκιμαστήρια, ο οποίος μπορεί να προσφέρει την εξής εμπειρία: Μια γυναίκα μπαίνει στο δοκιμαστήριο με ένα τζιν παντελόνι και μια μπλούζα. Ειδικοί αισθητήρες «διαβάζουν» την ταυτότητα που υπάρχει στην ταμπέλα των ρούχων και τα παρουσιάζουν σε μια οθόνη αφής η οποία είναι ενσωματωμένη πίσω από τον καθρέφτη. Μια ειδική μηχανή-σαν αυτές που υπάρχουν και online-προτείνει αξεσουάρ και ρούχα που θα ολοκλήρωναν το σύνολο όπως ζώνες, παπούτσια κλπ.
Ο πελάτης μπορεί να επιλέξει γλώσσα και να προσαρμόσει τον φωτισμό (π.χ να επιλέξει φωτισμό club, πιο σκοτεινό φωτισμό κλπ). Αν τα προτεινόμενα προϊόντα δεν ταιριάζουν η πελάτισσα μπορεί να αγγίξει τον καθρέφτη ο οποίος δίνει σήμα στον πωλητή. Όπως αναφέρει ο Healey Cypher, διευθύνων σύμβουλος της Oak, η τεχνολογία αυτή δεν έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει τους πωλητές. «Θέλουμε να κάνουμε πιο εύκολη τη δουλειά τους και να τους κάνουμε πιο αποτελεσματικούς».

Οι έμποροι μπορούν να αγοράσουν έναν από τους καθρέφτες της εταιρείας έναντι 25.000 δολαρίων και να πληρώσουν μηναία συνδρομή για το software. Εναλλακτικά, μπορούν να κάνουν πενταετές συμβόλαιο και να πληρώνουν από 7.000-9.000 δολάρια το χρόνο. Αναγνωρισμένοι οίκοι όπως οι Ralph Lauren και Rebecca Minkoff έχουν δοκιμάσει αυτούς τους καθρέφτες. Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι πελάτες αγοράζουν περισσότερο ξοδεύοντας λιγότερο χρόνο στα δοκιμαστήρια.
Αυτή η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τα καταστήματα να κερδίσουν το χαμένο έδαφος από το e-commerce. Οι επιχειρηματίες λαμβάνουν και άλλες χρήσιμες πληροφορίες μέσω αυτού του καθρέφτη. Ο οίκος Rebecca Minkoff, αντιλήφθηκε ότι μια δερμάτινη ζακέτα είχε δοκιμαστεί 70 φορές μέσα σε μια εβδομάδα αλλά δεν την αγόρασε ποτέ κανείς. Οι μισοί από τους πελάτες είχαν αγγίξει την οθόνη ζητώντας διαφορετικό νούμερο κάτι που σημαίνει ότι υπήρχε πρόβλημα με τα μεγέθη.
-->
Η κατασκευάστρια εταιρεία δοκιμάζει και τη δυνατότητα αγοράς μέσω Apple Pay ή Android Pay όπου οι πελάτες θα μπορούν να περνούν τα κινητά τους μπροστά από τον καθρέφτη και να ολοκληρώνουν τη συναλλαγή.

(insider)
Από το el.gr
loading...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου