Σε περίπτωση που με οποιαδήποτε πρόφαση, η Άγκυρα κλείσει το στενά των Δαρδανελίων,
μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και του Αιγαίου Πελάγους, οι ρωσικές δυνάμεις θα εφαρμόσουν το plan «B», ενεργοποιώντας τον διάδρομο ανεφοδιασμού από το Ιράν και την Κασπία Θάλασσα .
Αυτό αναφέρει ρωσικό δημοσίευμα που επικαλείται δημοσιεύματα του τουρκικού τύπου περί απειλής κλεισίματος του Βοσπόρου στα
ρωσικά πολεμικά πλοία.
Η νομική βάση της ναυσιπλοΐας στα Στενά ρυθμίζεται σύμφωνα με την σύμβαση του Montreux , η οποία υπεγράφη το 1936. Σύμφωνα με αυτήν , τα εμπορικά πλοία όλων των χωρών διατηρούν ακέραια την ελευθερία της διέλευσης τους από τον πορθμό , τόσο εν καιρώ ειρήνης όσο και εν καιρώ πολέμου.
Ωστόσο, ο τρόπος διέλευσης των πολεμικών πλοίων διαφέρει για τις χώρες που «βρέχονται» από την Μαύρη θάλασσα από αυτές που δεν «βρέχονται».
Τα πολεμικά πλοία των χωρών που έχουν σύνορα στην Μαύρη Θάλασσα με κοινοποίηση στις τουρκικές αρχές , μπορούν να διέλθουν δια μέσου των στενών σε καιρό ειρήνης.
Σε περίπτωση συμμετοχής της Τουρκίας σε πόλεμο, και εάν η Άγκυρα θεωρεί ότι απειλείται άμεσα από αυτόν , μπορεί να αρνηθεί το δικαίωμα διέλευσης ή ακόμα να απαγορεύσει την διέλευση από τα Στενά μονάδων επιφανείας ή ακόμη και υποβρυχίων.
Κατά τη διάρκεια πολέμου, στον οποίο η Τουρκία δε θα συμμετέχει, τα Στενά θα είναι κλειστά για οποιοδήποτε πολεμικό πλοίο των δύο εμπόλεμων δυνάμεων.
Η θέση αυτή, όπως φοβούνται μερικοί Ρώσοι εμπειρογνώμονες, θα επιτρέψει στην Άγκυρα ανά πάσα στιγμή να κλείσει τα στενά για τα ρωσικά πλοία από την Μαύρη Θάλασσα προς το Αιγαίο .
Με την ευκαιρία αυτή, ο εκπρόσωπος του Ρώσου Προέδρου, Ντμίτρι Πεσκόφ, δήλωσε ότι «οι κανόνες της θαλάσσιας κυκλοφορίας μέσω των Στενών διέπονται από το διεθνές δίκαιο, και την σύμβαση του Montreux .
Ταυτόχρονα όμως σημειώνεται ότι, «ο βαθμός προβλεψιμότητας της τουρκικής ηγεσίας προσδιορίζεται με πολύ μεγάλη δυσκολία». Σε γενικές γραμμές, όπως λέει και η παροιμία, τα πάντα είναι πιθανά. Πώς, λοιπόν, θα δράσει η Μόσχα; Προφανώς το ένα σενάριο αφορά πόλεμο με την Τουρκία , κάτι αρκετά ακράιο προς το παρόν.
Ο πρώην διοικητής του στόλου της Μαύρης Θάλασσας, Ναύαρχος Ιγκόρ Κασατόνωφ δήλωσε ότι «όσον αφορά τα σενάρια που είναι στο «τραπέζι», υπάρχει και η διαδρομή μέσω του Ιράν.
Από αυτή την διαδρομή, κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου διέρχονταν η στρατιωτική βοήθεια προς τη Σοβιετική Ένωση από τις Ηνωμένες Πολιτείες στο πλαίσιο του προγράμματος «Lend Lease».
Σύμφωνα με τον Ναύαρχο, η οδό ανεφοδιασμού στην Συρία θα υλοποιείται μέσω της Κασπίας Θάλασσας του Ιράν, στον Περσικό Κόλπο, παρακάμπτοντας την Αραβική Χερσόνησο και την Ερυθρά Θάλασσα .
Είναι κατανοητό ότι, λόγω της αύξησης του κόστους μεταφοράς και του κόστους παράδοσης των στρατιωτικών φορτίων θα αυξηθούν και τα έξοδα.
Είναι γνωστό ότι για τον ανεφοδιασμό των ρωσικών δυνάμεων στην Συρία κινούνται συνεχώς τρεια μεγάλα αποβατικά σκάφη του στόλου της Μαύρης Θάλασσας.
Πρόκειται για τα αποβατικά , «N.Phylchenkov», «Caesar Kunikov» και το «Αζόφ». Το πρώτο μπορεί να μεταφέρει έως και 1.500 τόνους εξοπλισμού και φορτίου, το δεύτερο 300-400 τόνους και το τρίτο 45 θωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, ή 50 φορτηγά.
Είναι πιθανό ότι, στην περίπτωση που κλείσουν τα στενά θα είναι απαραίτητη η λειτουργία αερογέφυρας με την χρήση βαρέων μεταγωγικών αεροσκαφών An-124 «Ρουσλάν». Αυτά δύνανται να μεταφέρουν μέχρι 120 τόνους φορτίου.
Και, τέλος, υπάρχει και μια άλλη διέξοδο δια μέσου του Γιβραλτάρ. Είναι ένα μακρύ δρομολόγιο , αλλά αξιόπιστο, τόνισε ο ίδιος.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα μας pentapostagma.gr, εάν σε οποιανδήποτε περίπτωση κλείσουν τα στενά οι Τούρκοι , το κόστος θα είναι «βαρύ» για την ρωσική οικονομία.
-->
μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και του Αιγαίου Πελάγους, οι ρωσικές δυνάμεις θα εφαρμόσουν το plan «B», ενεργοποιώντας τον διάδρομο ανεφοδιασμού από το Ιράν και την Κασπία Θάλασσα .
Αυτό αναφέρει ρωσικό δημοσίευμα που επικαλείται δημοσιεύματα του τουρκικού τύπου περί απειλής κλεισίματος του Βοσπόρου στα
ρωσικά πολεμικά πλοία.
Η νομική βάση της ναυσιπλοΐας στα Στενά ρυθμίζεται σύμφωνα με την σύμβαση του Montreux , η οποία υπεγράφη το 1936. Σύμφωνα με αυτήν , τα εμπορικά πλοία όλων των χωρών διατηρούν ακέραια την ελευθερία της διέλευσης τους από τον πορθμό , τόσο εν καιρώ ειρήνης όσο και εν καιρώ πολέμου.
Ωστόσο, ο τρόπος διέλευσης των πολεμικών πλοίων διαφέρει για τις χώρες που «βρέχονται» από την Μαύρη θάλασσα από αυτές που δεν «βρέχονται».
Τα πολεμικά πλοία των χωρών που έχουν σύνορα στην Μαύρη Θάλασσα με κοινοποίηση στις τουρκικές αρχές , μπορούν να διέλθουν δια μέσου των στενών σε καιρό ειρήνης.
Σε περίπτωση συμμετοχής της Τουρκίας σε πόλεμο, και εάν η Άγκυρα θεωρεί ότι απειλείται άμεσα από αυτόν , μπορεί να αρνηθεί το δικαίωμα διέλευσης ή ακόμα να απαγορεύσει την διέλευση από τα Στενά μονάδων επιφανείας ή ακόμη και υποβρυχίων.
Κατά τη διάρκεια πολέμου, στον οποίο η Τουρκία δε θα συμμετέχει, τα Στενά θα είναι κλειστά για οποιοδήποτε πολεμικό πλοίο των δύο εμπόλεμων δυνάμεων.
Η θέση αυτή, όπως φοβούνται μερικοί Ρώσοι εμπειρογνώμονες, θα επιτρέψει στην Άγκυρα ανά πάσα στιγμή να κλείσει τα στενά για τα ρωσικά πλοία από την Μαύρη Θάλασσα προς το Αιγαίο .
Με την ευκαιρία αυτή, ο εκπρόσωπος του Ρώσου Προέδρου, Ντμίτρι Πεσκόφ, δήλωσε ότι «οι κανόνες της θαλάσσιας κυκλοφορίας μέσω των Στενών διέπονται από το διεθνές δίκαιο, και την σύμβαση του Montreux .
Ταυτόχρονα όμως σημειώνεται ότι, «ο βαθμός προβλεψιμότητας της τουρκικής ηγεσίας προσδιορίζεται με πολύ μεγάλη δυσκολία». Σε γενικές γραμμές, όπως λέει και η παροιμία, τα πάντα είναι πιθανά. Πώς, λοιπόν, θα δράσει η Μόσχα; Προφανώς το ένα σενάριο αφορά πόλεμο με την Τουρκία , κάτι αρκετά ακράιο προς το παρόν.
Ο πρώην διοικητής του στόλου της Μαύρης Θάλασσας, Ναύαρχος Ιγκόρ Κασατόνωφ δήλωσε ότι «όσον αφορά τα σενάρια που είναι στο «τραπέζι», υπάρχει και η διαδρομή μέσω του Ιράν.
Από αυτή την διαδρομή, κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου διέρχονταν η στρατιωτική βοήθεια προς τη Σοβιετική Ένωση από τις Ηνωμένες Πολιτείες στο πλαίσιο του προγράμματος «Lend Lease».
Σύμφωνα με τον Ναύαρχο, η οδό ανεφοδιασμού στην Συρία θα υλοποιείται μέσω της Κασπίας Θάλασσας του Ιράν, στον Περσικό Κόλπο, παρακάμπτοντας την Αραβική Χερσόνησο και την Ερυθρά Θάλασσα .
Είναι κατανοητό ότι, λόγω της αύξησης του κόστους μεταφοράς και του κόστους παράδοσης των στρατιωτικών φορτίων θα αυξηθούν και τα έξοδα.
Είναι γνωστό ότι για τον ανεφοδιασμό των ρωσικών δυνάμεων στην Συρία κινούνται συνεχώς τρεια μεγάλα αποβατικά σκάφη του στόλου της Μαύρης Θάλασσας.
Πρόκειται για τα αποβατικά , «N.Phylchenkov», «Caesar Kunikov» και το «Αζόφ». Το πρώτο μπορεί να μεταφέρει έως και 1.500 τόνους εξοπλισμού και φορτίου, το δεύτερο 300-400 τόνους και το τρίτο 45 θωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, ή 50 φορτηγά.
Είναι πιθανό ότι, στην περίπτωση που κλείσουν τα στενά θα είναι απαραίτητη η λειτουργία αερογέφυρας με την χρήση βαρέων μεταγωγικών αεροσκαφών An-124 «Ρουσλάν». Αυτά δύνανται να μεταφέρουν μέχρι 120 τόνους φορτίου.
Και, τέλος, υπάρχει και μια άλλη διέξοδο δια μέσου του Γιβραλτάρ. Είναι ένα μακρύ δρομολόγιο , αλλά αξιόπιστο, τόνισε ο ίδιος.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα μας pentapostagma.gr, εάν σε οποιανδήποτε περίπτωση κλείσουν τα στενά οι Τούρκοι , το κόστος θα είναι «βαρύ» για την ρωσική οικονομία.
Η Άγκυρα είναι ικανή να βρει τρόπο να κλείσει τα στενά, ακόμη και με την δημιουργία στο Αιγαίο, σκόπιμου «περιστατικού» με την Ελλάδα, για να έχει νομική βάση να το πράξει. Η νυν τουρκική ηγεσία πιθανότατα θα το πράξει.
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου