Μήπως τελικά οι Αρχαίοι Έλληνες δεν ήταν Δωδεκαθεϊστές όπως λανθασμένα πιστεύουμε;
Μια αμφισβήτηση της επικρατούσας άποψης περί δωδεκαθέου των Αρχαίων Ελλήνων βασισμένη σε διάφορα χωρία αρχαίων σχετικών κειμένων
Διαβάστε τα παρακάτω κείμενα και βγάλτε τα συμπεράσματα μόνοι σας.
ΟΡΦΙΚΑ
- Πανυπέρτατος.δαίμων,παγγενέτωρ (4ος ορφ. ύμνος)
- Θεός... Είς εστί αυτογενής ενός έκγονα πάντα τέκτυται...ουδέ τις εώρα θνητών....Αυτός δε γε πάντα οράται...
- Πυθία (σε ερώτηση ποιός την εμπνέι,απαντά)
Θεός ουράνιος φως τριλαμπρές.
- Θαλής (Μίλητος 624-546πχ)
Πρεσβύτερον όντων θεός.Αγένητον γαρ.
Τι το θείον; Το μήτε αρχήν έχον,μήτε τελευτήν.
-Παρμενίδης (Ελαία540πχ)
Επεί νυν εστίν ομού παν έν, συνεχές...αγέννητον και ανώλεθρον εστίν.
- Αναξαγόρας (6ος αιων. πχ)
Εν το παν.
- Ξενοφάνης (Κ. Ιταλία 570-480πχ)
Είς Θεός εν τε θεοίσοι και ανθρώποις μέγιστος ούτε δέμας θνητοίσι όμοιος ,ούτε νόημα...
...ένα φησί αυτόν προσήκι είναι...
Ούλος ορά, ούλος νοεί, ούλος ακούει...αεί δ΄ εν ταυτώ μίμνει, κινούμενος ουδέν.
- Πυθαγόρας(Σάμος 6ος αιων.πχ)
Μηδένα γαρ είναι σοφόναλλ΄ή Θεόν.
Έν αρχά πάντων.
Εστί γαρ ηγεμών και άρχων απάντων Θεός είς αεί εών, μόνομος,ακίνητος, αυτός ευατώ όμοιος,έτερος άλλων.
-Ηράκλειτος (Έφεσος 544-484πχ)
Έν το σοφόν μόνον.
- Δημόκριτος (Άβδηρα Θράκης 470-361πχ)
Η ύλη άφθαρτος εστί αλλά υπό τινός δημιουργημένη.
- Ζήνων (Ελέα Κ. Ιταλία 5ος αιων.πχ)
...Θεόν είναιζώον αθάνατον, λογικόν, τέλειον είναι δε τον μεν δημιουργόν όλων.
- Πλάτων (427-347πχ)
...Τον μεν ουν Ποιητήν και Πατέρα παντός ευρείν τε έργον...είς πα΄ντας αδύνατον λέγειν.(Τιμαίος28C).
-- Πίνδαρος (θήβαι 518πχ)
Τί Θεός; ό,τι το πάν...
- Κλεάνθης (μαθητής Ζήνωνος4ος αιων.πχ)
Ουδέ τι γίγνεται επί χθονί σου δίχα.
-Αριστοτέλης (384-322)
...ούκ εστίν άλλο μέγεθος,δια το τα τρία πάντα είναι και το τρις πάντη.Καθάπερ γαρ φασί και οι Πυθαγόριοι, το παν και τα πάντα τοις τρισίν ώρισθαι,(περί ουρανού).
Ήν και εστίν ο τούδε του παντός δημιουργός ο Θεός...ο Θεός δοκεί των αιτίων πάσιν είναι και αρχή...(μετά τα φυσικά)
-->
Μια αμφισβήτηση της επικρατούσας άποψης περί δωδεκαθέου των Αρχαίων Ελλήνων βασισμένη σε διάφορα χωρία αρχαίων σχετικών κειμένων
Διαβάστε τα παρακάτω κείμενα και βγάλτε τα συμπεράσματα μόνοι σας.
ΟΡΦΙΚΑ
- Πανυπέρτατος.δαίμων,παγγενέτωρ (4ος ορφ. ύμνος)
- Θεός... Είς εστί αυτογενής ενός έκγονα πάντα τέκτυται...ουδέ τις εώρα θνητών....Αυτός δε γε πάντα οράται...
- Πυθία (σε ερώτηση ποιός την εμπνέι,απαντά)
Θεός ουράνιος φως τριλαμπρές.
- Θαλής (Μίλητος 624-546πχ)
Πρεσβύτερον όντων θεός.Αγένητον γαρ.
Τι το θείον; Το μήτε αρχήν έχον,μήτε τελευτήν.
-Παρμενίδης (Ελαία540πχ)
Επεί νυν εστίν ομού παν έν, συνεχές...αγέννητον και ανώλεθρον εστίν.
- Αναξαγόρας (6ος αιων. πχ)
Εν το παν.
- Ξενοφάνης (Κ. Ιταλία 570-480πχ)
Είς Θεός εν τε θεοίσοι και ανθρώποις μέγιστος ούτε δέμας θνητοίσι όμοιος ,ούτε νόημα...
...ένα φησί αυτόν προσήκι είναι...
Ούλος ορά, ούλος νοεί, ούλος ακούει...αεί δ΄ εν ταυτώ μίμνει, κινούμενος ουδέν.
- Πυθαγόρας(Σάμος 6ος αιων.πχ)
Μηδένα γαρ είναι σοφόναλλ΄ή Θεόν.
Έν αρχά πάντων.
Εστί γαρ ηγεμών και άρχων απάντων Θεός είς αεί εών, μόνομος,ακίνητος, αυτός ευατώ όμοιος,έτερος άλλων.
-Ηράκλειτος (Έφεσος 544-484πχ)
Έν το σοφόν μόνον.
- Δημόκριτος (Άβδηρα Θράκης 470-361πχ)
Η ύλη άφθαρτος εστί αλλά υπό τινός δημιουργημένη.
- Ζήνων (Ελέα Κ. Ιταλία 5ος αιων.πχ)
...Θεόν είναιζώον αθάνατον, λογικόν, τέλειον είναι δε τον μεν δημιουργόν όλων.
- Πλάτων (427-347πχ)
...Τον μεν ουν Ποιητήν και Πατέρα παντός ευρείν τε έργον...είς πα΄ντας αδύνατον λέγειν.(Τιμαίος28C).
-- Πίνδαρος (θήβαι 518πχ)
Τί Θεός; ό,τι το πάν...
- Κλεάνθης (μαθητής Ζήνωνος4ος αιων.πχ)
Ουδέ τι γίγνεται επί χθονί σου δίχα.
-Αριστοτέλης (384-322)
...ούκ εστίν άλλο μέγεθος,δια το τα τρία πάντα είναι και το τρις πάντη.Καθάπερ γαρ φασί και οι Πυθαγόριοι, το παν και τα πάντα τοις τρισίν ώρισθαι,(περί ουρανού).
Ήν και εστίν ο τούδε του παντός δημιουργός ο Θεός...ο Θεός δοκεί των αιτίων πάσιν είναι και αρχή...(μετά τα φυσικά)
Φαμέν δε τον Θεόν είναι ζώον αίδιον,άριστον,ώστε ζωή και αιών συνεχής υπάρχει τω Θεώ...
(βιβλιογραφία Άννα-Τζιροπούλου-Ευσταθίου)
Από το kapistrinews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου